När började du rida?

Sv: När började du rida?

Ska försöka att låta henne göra det.. Har du barn?

Snart så=) sitter å väntar på att hon ska titta ut=)

Men nån egen häst får hon nog inte förens intresset verkligen är stort. tills dess får hon nöja sig med att rida på mn islänning. (om man inte flyttar till eget, då måste jag ändå skaffa sällskap till min)
 
Sv: När började du rida?

Min dotter var tre år när hon började med knatteridning på shettis. Till att börja med var det mest "åka" häst i skritt, men efter en termin kunde hon rida lätt, göra volt och volt tillbaka.

Hon är nu 5 år och har ridit nästan 4 terminer. Efter första terminen bytte vi till den ridskolan som ligger en knapp kilometer härifrån. Där har hon ridit allt från små b-ponnies till stora hästar.

Hon har varit lite rädd för att testa galoppen, men provade det för några veckor sedan och är helt såld :love: Hoppning har hon gillat sedan hon provade det förra våren.
 
Sv: När började du rida?

*kl*

Jag började när jag var sex. Innan dess hade jag för kass kroppskontroll, samt att jag vägrade rida med ledare, vilket gjorde att mina föräldrar lät mig vänta.
Kan själv= jag:D
 
Sv: När började du rida?

Min dotter fick sin första ponny då hon var 2½. Då hade hon åkt runt på andras ponnysar ett bra tag. Hon började rida på ridskola då hon var 4.
 
Sv: När började du rida?

Men då är ju stora frågan Shetland eller inte? Pojken tycker Gotlandsruss...

Har du en pojke också är han väl lite större, och då blir det bra med ett russ.

Mina barn började åka ponny vid 2 resp 4 års ålder, helt enkelt för att det var då vi köpte ponnyn.
Red självständigt tog det länge innan de gjorde (de var väl 6-7 år då), mest för att ponnyn hade sina egna idéer om vart han skulle.

Envis men genomsnäll. Vi förlorade honom i höstas vid 24 års ålder.
 
Sv: När började du rida?

4 år började jag rida lektion innan det red jag väl då och då när jag följde med mamma på jobbet (fd ridlärare)
 
Sv: När började du rida?

Jag började "rida" när jag var 3 år, brukade "åka häst" på pappas tjejs halvblod så ofta jag kunde.
 
Sv: När började du rida?

Har du en pojke också är han väl lite större, och då blir det bra med ett russ.

Mina barn började åka ponny vid 2 resp 4 års ålder, helt enkelt för att det var då vi köpte ponnyn.
Red självständigt tog det länge innan de gjorde (de var väl 6-7 år då), mest för att ponnyn hade sina egna idéer om vart han skulle.

Envis men genomsnäll. Vi förlorade honom i höstas vid 24 års ålder.

Nej, har bara ett barn än så länge pojken menades med min kille..hehe..Jag som är dålig på att uttrycka/förklara.
 
Sv: När började du rida?

Jag blev uppsatt på min farfars arbetshästar då jag bara var lite mer än 2 år och bunden fast på hästryggen då han körde. Så jag började tidigt. Men detta är absolut inget jag skulle göra med mitt eget barn, förstår inte hur de vågade. Tror att jag var mellan 5 och 7 år då jag började ha något så när kontroll på hästen själv. Började på ridskola då jag var 8 år.
Min son har suttit på hästryggen sedan han var några månader gammal. Men än så länge har alltid någon hållit i både hästen och barnet och han blir 2 år i juni. Han kommer inte att få någon egen häst än på länge.
Han sitter mycket bättre barbacka än med barnsadeln vi fått låna. Jag tror också att det är bra att de får sitta mycket barback och träna upp känslan och balansen. Är jag själv i stallet brukar jag låta hästen gå på en liten volt runt mig och så håller jag en hand på barnets lår samtidigt (annars är det stor risk att han glider av). Han nöjer sig nämligen inte längre med att bara sitta på hästen, den ska röra på sig också. Hästen som detta fungerar bäst med är abslout inget man kan kalla en lugn och tygg barnhäst, utan mitt tjuriga och heta sto. Men då lillen sitter på henne är hon som ett ljus.
 
Sv: När började du rida?

Jag red första gången när jag var 8 månader framför mamma, sen red jag vid 1 år ålder på en shettis, fick en egen vid 5 års ålder som jag både trava o galoppera på.
 
Sv: När började du rida?

Pga allergier i familjen fick jag inte börja förrän jag var 13. Fast jag hade nog gärna börjat vid 7 år... :smirk:
 
Sv: När började du rida?

Jag var 9 år. Hade gärna börjat tidigare men dåvarande ridskolan hade bara stora ackordshästar och ett russ och en shettis som jag redan var för stor för. Så det blev ackordshästar med manskapsadel när jag började åka häst.
 
Sv: När började du rida?

Jag började rida regelbundet precis innan jag fyllde sjutton.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 375
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
775
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
903
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp