När börja med sittvagn?

Sv: När börja med sittvagn?

Jag har en folkvagnsbuss, där får man in allt. Och får man det inte tar man ut baksätena och får in en bil till :love:
 
Sv: När börja med sittvagn?

Vid 5 månaders ålder. Jag tyckte inte att det var ett så stort steg eftesom vår sittvagn kan vara bakåtvänd och så gott som fullt liggläge. Den enda skillnaden blir att barnet kan sitta upp.
 
Sv: När börja med sittvagn?

Jag bytte också till sittdelen vid 5 månaders ålder. Men ibland om vi tex skulle vara iväg på kvällstid så bytte jag tillbaka till liggdelen tillfälligt.

Nästa vecka beräknar jag få min Emmaljunga scooter! William är då 7,5 månad. Det ska bli gutt att slippa dra med sig den stora "pansarvagnen" när man ska på stan och så. Hemma eller om jag åker till kompisar där han ska sova i vagnen kommer jag fortfarande att använda den stora gamla vagnen (med sittdel i).
 
Sv: När börja med sittvagn?

Har bytt till sittdelen när barnen varit ca 5 månader. Har haft dem vända med ansiktet mot mig och har haft fullt liggläge.

Sulky har de fått börja åka i när de var ca 1 år.
Alltså vända framåt och inget liggläge.
En Brio Race skulle jag inte börja använda förrän barnet var minst 10 månader.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 135
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 359
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 768
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp