När blir halvblodskorsningar halvblod?

Sv: När blir halvblodskorsningar halvblod?

Jag vet en som har en jättefin unge med arabmamma och Dalwhinnie som pappa.
 
Sv: När blir halvblodskorsningar halvblod?

Highlight dog tyvärr förra året.

Jag tycker att du ska fundera över ditt stos styrkor och svagheter och försöka hitta en hingst som du tror kan kompensera, precis som man alltid gör vid hingstval, och inte tänka så mycket på hennes ras. Du kan ju välja precis vilken hingst som helst på hela marknaden utan att behöva oroa dig för att de är för nära släkt:)
 
Sv: När blir halvblodskorsningar halvblod?

Jag vet en som har en jättefin unge med arabmamma och Dalwhinnie som pappa.

Ja det skulle jag nog kunna tänka mig att det blev bra. Givitvis kan det bli tokigt oxå, men ja tittade på han för ett tag sen o tänkte att han på mitt sto =) hi hi
 
Sv: När blir halvblodskorsningar halvblod?

Highlight dog tyvärr förra året.

Jag tycker att du ska fundera över ditt stos styrkor och svagheter och försöka hitta en hingst som du tror kan kompensera, precis som man alltid gör vid hingstval, och inte tänka så mycket på hennes ras. Du kan ju välja precis vilken hingst som helst på hela marknaden utan att behöva oroa dig för att de är för nära släkt:)

Ja jag läste det om highlight för ett tag sen. ush va trist!

Det är ju en himla fördel att kunna leta o inte behöva tänka på om dom är släkt el inte ;)
Jag skulle behöva en hingst med väldigt bra gångarter och lite långlinjerat el jur jag ska säga för att den biten skulle passa. Mitt sto är väldigt mkt "ponny".
Men handen på hjärtat, jag vågar inte betäcka mitt sto.. Är livrädd för att ngt skulle hända henne :o:crazy:
 
Sv: När blir halvblodskorsningar halvblod?

Jag kollade förstås hästen på blup:angel: och såg stammen.

Olika år har ASVH värderat stammar olika, just den där är svår p g a mormorsmors okända stam, ibland har en sån stam gett gröna och ibland grå.

skulle det hjälpa om mormorsmor är känd men resten okänt? *har mormorsmor namn nämligen men inte mer*
 
Sv: När blir halvblodskorsningar halvblod?

Ja jag tänkte väl det! Finns nog inte så många av den matchningen :D DaLuna (systern) är ju också riktigt fin men så har båda en underbar mamma ;)
 
Sv: När blir halvblodskorsningar halvblod?

kl

satt och kollade min häst och hennes syskon, födda 92 och 93. hennes och broderns siffror börjar på 50. båda är efter lane court - marino. men systerns som är född 89 och är efter diedron - marino, börjar på 04. varför börjar hon på 04 men inte dom andra två?
 
Sv: När blir halvblodskorsningar halvblod?

Därför att man ändrade bestämmelserna omkring 1990. Tidigare fick avkommor till godkänd hingst raskod 04 och vita papper oavsett hur mödernet såg ut, därefter ändrades det till att om mödernet är för kort blir det inte raskod 04 och grå papper.
 

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 962
Senast: sinpol
·
Avel För att få hästar som håller, dvs halvblod av gamla typen... det skulle jag vilja avla, men är inne på att köpa in halvblodsston av...
2
Svar
30
· Visningar
3 695
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 886
Senast: Molekyl
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 538
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp