När är man redo?

T

Tarzzan

Jag är snart 24 och ser alla runt om kring mig få barn.
Ibland så längtar man, men senare så inser man vilket jobb det är.

Hur skall man veta att man är redo???????
 
Sv: När är man redo?

Det vet man inte först man är mamma. Tror ingen direkt är 100% redo när de blir gravida, man växer in i rollen som förälder.

Jag tänkte flera gånger att jag klarar inte det här jag ringer imorgon och gör abort och så 5 min senare grät jag för jag tänkt så hemskt om den lilla bebisen.
 
Sv: När är man redo?

För mej var det så att när jag inte längre tänkte "men oj, vilket jobb det är" då kände jag mej redo. Längtade efter barn gjorde jag länge innan jag faktiskt kände att jag ville ha ett på riktigt.
 
Sv: När är man redo?

Det är svårt att veta.

Det kan vara en hjälp att ha det praktiska fixat. Boende, ekonomi, jobb. T.ex. Är det klart så är det ju bara känslorna och ens egen mognad som kan avgöra om man är redo eller inte.

Men om du ofta tänker på bebisar, blir avundsjuk när vänner blir gravida, börjar överväga en kombi "för de är ju så praktiska, och visst är dom ändå rätt snygga", börjar se för ditt inte var ni ska ställa skötbordet, i smyg kollar in hur den påtänkte pappan umgås med barn, och dessutom har insett att du nog allt skulle passa i mammakläder så är det ett gott tecken :D
 
Senast ändrad:
Sv: När är man redo?

Det är svårt att veta.


Men om du ofta tänker på bebisar, blir avundsjuk när vänner blir gravida, börjar överväga en kombi "för de är ju så praktiska, och visst är dom ändå rätt snygga", börjar se för ditt inte var ni ska ställa skötbordet, i smyg kollar in hur den påtänkte pappan umgås med barn, och dessutom har insett att du nog allt skulle passa i mammakläder så är det ett gott tecken :D


haha, då har jag varit redo sen 10 årsåldern!

för att inte tala om att inte kunna låta bli att kolla på andras barnvagnar!
 

Liknande trådar

Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 300
Senast: Anna
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 924
Senast: Linn-Nora
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 364
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 447
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp