Kalaspinglan
Trådstartare
Min BM samt läkaren nere på MVC har båda frågat mig vid flera tillfällen om jag behöver vara sjukskriven (är bara i vecka 16). Jag har lågt blodtryck, dåligt blodvärde (men det är ändå på väg uppåt). Jag ÄR trött, jag orkar ingenting, har egentligen inte ett jättestressigt jobb även om jag just nu faktiskt känner mig oerhört stressad (psykiskt och fysiskt), ont i ryggen pga min whiplash/foglossningar, har svårt att koncentrera mig, är oeffektiv och gör en hel del fel... men jag är inte "en sån som är sjukskriven". Jag är lite nervös för vad min omgivning, arb.givare m.fl ska säga - jag är ju bara gravid, inte sjuk...
MEN (igen) nu börjar jag ändå fundera; varför har både läkaren och BM flera gånger erbjudit sig att sjukskriva mig? Det måste ju ligga någonting i det? Eller inte? Vad jag förstått är det inte enkelt att bli sjukskriven vanligtvis.
När är det egentligen okej att vara sjukskriven pga graviditet?
Hmmm... lite flummiga (???!) funderingar på kvällskröken...
MEN (igen) nu börjar jag ändå fundera; varför har både läkaren och BM flera gånger erbjudit sig att sjukskriva mig? Det måste ju ligga någonting i det? Eller inte? Vad jag förstått är det inte enkelt att bli sjukskriven vanligtvis.
När är det egentligen okej att vara sjukskriven pga graviditet?
Hmmm... lite flummiga (???!) funderingar på kvällskröken...