Nactus-Magritte

N

NiraK

Vad säger ni om den stammen? Jag har enormt dålig koll på det här med stam, men vad kan ni läsa ut av stammen. Gissningar, åsikter?

Nirak

Skulle gissa på en häst av normal storlek, med hyfsade gångarter och vettigt temperament....
Men kan man mer än gissa?

Har iof bara träffat på 2st nactus avkommor o ingen av dem har fallit mig i smaken ridmässigt(mycker beroende på utbildning gissar jag) men tyvärr så svärtar det ändå min syn på hingsten! Betyder dock inte att jag skulle avråda någon från att köpa en sådan avkomma för jag bryr mig egentligen inte så mycket om stammen, individen är det intressanta.

Hur som helst så gissar jag att det är en häst av god typ. Kompakt med bra hals, storlek på 160-165 :D

Jag tycker stammen är ganska bra med linjeavel på Maraton som jag tycker är en bra hingst som givit både bra hopp o dressyr avkommor.

Mina gissningar:

Bra exteriör, arbetsvillig med mycket takt i gången, ca 165 - 170 cm, fux med vita tecken, känslig men positiv, hoppar med ganska bra teknik och temperament.

Lill / Stall Nöbbeled

Jag tyckte den såg tråkig ut på bilden ;),fast det är svårt att se hur den ser ut i verkligheten.

min åsikt också, om jag har gissat rätt på vem det är...

men det var en dålig bild! Ingen bra "säljbild" direkt :crazy:

Men hästen kan ju vara jättefin ändå :)

OK!

Jag hade visst helt fel!! :o Vad det gäller färgen i alla fall.

Men jag är glad att jag fick se annonsen eftersom jag söker just den tjejen då jag sålt ett Nf sto till henne för många år sedan, så tack Wilma

Lill / Stall Nöbbeled

Men det är ju bara för att du propagerar för Nactus och har en massa avkommor efter honom ju ;)

Du är liksom inte objektiv idetta fallet :angel:

Ööhhh? Nu tror jag du tog fel på person! ;)

Nog för att jag är förtjust i Nactus, men jag har över huvud taget inga avkommor efter honom! Varken egna eller inköpta! :D

Så jag är visst det objektiv! Och jag vidhåller att jag tyckte hästen på bilden såg fin ut, även om det var ett dåligt foto. :cool:

Jätte kul att jag såg den här tråden.... köpte nämligen mamman till hästen i annonsen för några månader sen... det är hennes älsta avkomma, den såldes som föl och sen var det ingen som viste var den hade tagit vägen... Mamman är dräktig med Nactus i år också, en månad kvar till fölning.

Har tänkt betäcka med Stravinsky xx i år, vill ha nått som lättar upp lite.

Eller någon som har nått annat förslag??

Hon efter Magritte - Good Future - Kaliber, 162cm, ganska mkt massa, så jag vill ha något som ger lite storlek utan att det blir tungt. Bra överlinje, bra bogparti hon är dock något intåad båda fram så det måste vara nån som e korekt i benen! Rör sig bra i alla gångarter med litet minus för skritten. Bra teprament men vaken, älskar att arbeta och bär sig bra, trots stora magen, jag har ju aldrig sett henne när hon inte är dräktig :p Avkomman ska säljas.

Så nån som har ett förslag?? :)

Jag har ett sto på foder efter Nactus(-Curacao xx) och det är verkligen en supertrevlig häst.
Fina gångarter, och bättre psyke får man leta efter :)

Tyvärr har jag inte sett så många andra avkommor efter Nactus, så jag kan bara uttala mig om just den här.

Liknande trådar

Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: niardasp
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar