Nackskydd till Kandar

Horse_power

Trådstartare
Har köpt mitt fina rundsydda döbert kandar nu :love:
MEN de smala remmarna i nacken var inte för roliga, blir alldeles för mycket tryck! Så nu undrar jag, vad har ni i nacken för att minska trycket? Tips på nått nackskydd som är extra bra och minskar trycket på bästa möjliga sätt?

Har sett att OS har i läder, och kefly hade nått med fårskinn, sen kan man väl ha vanligt ludd bara, men känns inte som att det kommer hjälpa så mycket?

Snälla buke hjälp mig :bow:

Sv: Nackskydd till Kandar

Jag har ett i fårskinn som på bild nr 2 men med två resår som håller på plats istf en tunnel. Fungerar fint! Det kan vara bra om ovansidan inte är täckt som på bild 2 om man har remmar som ska justeras i nacken...

jag har ett i fårskinn/tyg med kardborre. dom där från hööks har jag till ett rundsytt träns men dom funkar inte till kandaret, är för smala.

har du någon bild? tänkte på samma som centaur, känns som att dom där är för smala men kan ha fel :idea:

Bild? :) Var har du hittat de någonstans?

Saigon + Centaur: Har tagit ett nosludd sålänge men känns inte som att det ämnar ut trycket så särskilt mycket :confused:

Nej, det tror faktiskt inte jag heller att det gör. För det blir så väldigt mkt tyngd på de smala remmarna.

Men jag kan försöka komma ihåg att ta bild på mitt. Är typ samma som Wacos, och som sagt, det fungerar mkt bra för mitt kandar (men det kan ju också skilja hur pass brett nackdelen är)

Det vore kanon om du kunde ta en bild :bow:

Det kommer ju bli mer tryck i vilket fall som eftersom kandarbetten väger mycket mer än på tränsbettet men vill försöka få så lite tryck som möligt iaf, min häst är petig som han är :D

det är ju inte samma som ett nosludd, utan som en fårskinnspad! dvs tjockt tyg med massa tjockt fårskinn på.

Jag har ett löst nackstycke i läder från hansbo. Funkar jättebra! :) Dock vet jag inte om de säljs längre. Men kolla med återförsäljare eller på deras hemsida.

hmm.. tror inte jag förstår vad du menar :o trodde du menade vanligt fårskinnsludd man har på grimman?

taavis:
okej ska kolla :idea:

Jag har betsällt de där från OS.... väntar med spänning! DOck till tränset.

vad är det för märke på den då? är det en sån kefly hade? :)

remmis: lägg ut bild och skriv vad du tycker om det när du fått de :bump:

visst ska försöka komma ihåg =)

(det är till mitt egenbyggda träns, som ja längtar efter att få börja använda)

Stübben har också i läder. Jag har ingenting alls men min häst är i dagsläget två år så det dröjer innan vi kommer till kandarnivå :D

Kul att fler kommer med sådana i läder, har bara sett OS hittills. Hur dyra är stübbens? Börjat kika på sådana då min lilla tös inte gillar de stummare med kardborr (likadana som de från hööks), ludd är inte tillräckligt.
Har ett par svarta tjocka nackskydd med kardborr ovanpå som går bra en längre period, sen behöver man variera med ngt annat ett par dagar sen går de bra igen :p.
Hoppas en i hel läder kan vara melodin för henne :)

Liknande trådar

Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar