Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Min Star-Trekk Dressage har haft samma tendens den senaste tiden, beror nog mest på hästen och mig. Hade ute equiterapheuten (stavning?) igår och det visade sig att han hade en liten låsning i vänster bak pluss att sadeln hade legat på på vänster bog och trykt så hon tog lite laser där. Jag är verkligen supernoga vid sadlingen och kollar att sadeln ligger rakt, sedan kliver jag upp från pall. Tycker inte att den har format sig efter hästen som det var tänkt. Jag har det vidaste järnet som finns och har flyttat isär panelerna lite fram, ändå visar trycket efter sadeln att den har legat på mycket baktill och mycket fram...men inga svettiga avtryck i mitten av sadeln, där jag sitter??? Hästen har en svagt svängd rygg, precis den rygg som borde passa bäst eftersom en mer svängd rygg hade krävt att sadeln skulle behöva forma sig mer. Har haft sadeln i över ett halvår nu och har den inte format sig nu...undrar man ju om den någonsin kommer att göra det...eller ska man behöva lägga den i ett oljebad först. I övrig en väldigt skön sadel.
Ser sadeln rak ut när den INTE ligger på hästen?
Den kan ju ha blivit sned såklart om den snedbelastas av häst och/eller ryttare. Den kan också glida snett om häst och/eller ryttare är sned.
Sitter du upp på olika sidor eller alltid bara samma?