Näää vad ska jag göra nu??!!??

border_kelpie

Trådstartare
:cry: Hej

Jag får nog börja från början om ni ska förstå..

för snart 2 år sedan började jag och min kompis rida på 2 stycken varmblod som vi kom och red i 1 år och vi älskade dom. Men nu var det så att jag aldrig hade träffat ägaren utan bara ägarens far. Och sen en dag för ett halv år sedan kom mina 2 värsta fiender till stallet där dom stod och sa att DOM skulle nu börja rida hästarna och att hästarna skulle flytta.. Jag blev jätte ledsen och nu har det gått ett halv år sen jag såg lillan som hästen jag red hete..

Så hände det som inte får hända, Min kompis ringer och säger att lillan är jätte mager och att dom 2 tjejerna har bestämmt att slakta lillan då dom inte har tid för henne utan bara för den andra :eek::cry::eek: lillan är för F*N bara 12 år och ok hon kan inte värsta dressyr rörelserna och hon gillar inte att hoppa men hon går att rida på...
Och nu säger dom tjejerna att jag kan få lillan om jag vill men jag har inte råd :cry: Jag vill inte att hon ska slaktas

Men jag får bara 250 kr i månaden.. ok ja kan kanske få en stallplats gratis men all maten har jag inte råd med :cry:

Jag bara måste få skriva detta då jag är jätte ledsen :cry:

Sv: Näää vad ska jag göra nu??!!??

kan inte dina föräldrar hjälpa dig då?
eller varför försöker inte ägaren sälja henne?

de låter ju lite tråkigt om dom ska avliva en fullt frisk häst!

Får inte klart för mig vem det är som äger hästen? Är det dom 2 tjejerna eller är det tjejen som ägde den när du red den?

Jag får heller inte klarhet i vem som äger hästen riktigt. Hur som helst kan de inte slakta en häst de inte äger om nu så är fallet, utan ägarens tillstånd

Prata med dina föräldrar
Skaffa jobb
?

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 073
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar