N.E.W eller Premier Equine fälttävlansskydd?

Sv: N.E.W eller Premier Equine fälttävlansskydd?

Har du testat att rida med dina Xtreme-skydd än? Tänkte om det blir varmt innanför dem?

Ja och de blir inte varmare än några andra skydd. Benen hålls torra och fina under. :) Men jag är sån som är snabb att rycka av skydden oavsett vad jag gör. Det är alltid det som ryker först efter avslutad ridtur. Vet många i min hoppgrupp tex, de låter skydden sitta kvar tills vi plockat undan hindren och medan de skrittar av hästen för hand. Sadel och träns är avtagna direkt efter träning. Då sitter de en 30 min extra lång tid.
Jag rycker dem direkt jag är klar, innan jag skrittar av hästen. Och under de förhållandena så tycker inte jag att benen blir för varma. Så länge de jobbar och senor/ligament osv arbetar.

Men nu rider inte jag fälttävlan på den nivån att de ska behöva gå fullfart i 1½ timme. Så där kan jag inte uttala mig. Utan jag får se hur det funkar. :)

Du har inga bilder på hur skydden sitter efter ridning?

Jag försöker ju passa in mina NEW-skydd (se annan tråd) så jag är väldigt nyfiken på just efterbilder :D

Kan absolut ta det efter ridning nästa gång! Nån speciell ridning du strävar efter eller räcker det med ett vanligt hårt motionspass över stock och sten i skogen? Blir ingen terrängträning förren om 2 veckor. :)

Haha, vad som passar blir jättebra :) Ska försöka ta före o efter bilder på mina oxå óch försöka klura ut om det är min hästs ben det är fel på eller om bara inga av alla mina skydd passar :angel:

Haha fixar bilder på lördag. :) Blir hoppträning ikväll och då kör jag på hoppskydden ;)

Nu har jag tagit bilder efter ridtur. Varit ute i ca 1½ timme och nästan enbart trav och galopp.
Såhär sitter de då jag kommer in.

32424035.jpg

32424036.jpg

32424038.jpg

32424039.jpg

32424040.jpg

32424041.jpg

Och det som var heelt underbart var detta :o

32424046.jpg

32424047.jpg

32424048.jpg

Benet är inte ens varmt under skyddet.. :bump: Har precis tagit av ena skyddet och benet är helt snustorrt och svalt!!! Annars när vi har våra uterittsskydd är han svettig under skydden och och är blöt i pälsen. Blir helt skitdassig i färgen.
Helt underbart!! Och då gick han ett ganska hårt pass i 20 graders värme och stekande sol. :D

Kul att höra att skydden sitter så bra och inte är varma! :-D tror nog jag ska ta och satsa på ett par sådana jag med! :-D hur tycker du att dom formar sig efter benen? Sitter dom "utanpå" eller formar dom sig bra?

Vilka bra bilder! Tack!

Jag försöker lär mig få mina skydd rätt, går inte så bra när hästen skadar sig hela tiden så jag får rida utan skydd :angel:

Men bakskydden förstår jag mig inte alls på, de går oxå upp sådär som dina men glöm att min häst vill ha dem så högt upp som det verkar vara tänkt att sätta dem. Men sätter man dem bara nedanför" den där knölen på insidan är han nöjd och de sitter still, men de verkar inte vara gjorda för att sitta så långt ner egentligen. Hmm. Jag får testa vidare :p

Annars upplever jag samma som dig. Både ridit hästen rejält svettig och i regn men benen är torra och fina under. Härligt!

Kul att höra att skydden sitter så bra och inte är varma! :-D tror nog jag ska ta och satsa på ett par sådana jag med! :-D hur tycker du att dom formar sig efter benen? Sitter dom "utanpå" eller formar dom sig bra?

Jag har bara ridit med mina 2 gånger hittills och de är ju lite lätt oformade än så länge. Men de verkar forma sig mer och mer. Så jag tror de blir kanon efter de är inridna. De sitter ju jättebra redan nu så. :) Men de sitter bra när jag kommit in efter ridturen.

Vilka bra bilder! Tack!

Jag försöker lär mig få mina skydd rätt, går inte så bra när hästen skadar sig hela tiden så jag får rida utan skydd :angel:

Men bakskydden förstår jag mig inte alls på, de går oxå upp sådär som dina men glöm att min häst vill ha dem så högt upp som det verkar vara tänkt att sätta dem. Men sätter man dem bara nedanför" den där knölen på insidan är han nöjd och de sitter still, men de verkar inte vara gjorda för att sitta så långt ner egentligen. Hmm. Jag får testa vidare :p

Annars upplever jag samma som dig. Både ridit hästen rejält svettig och i regn men benen är torra och fina under. Härligt!

Varsågod. :)

Är din häst lite kinkig?? :p Min bryr sig inte alls om att de går högt upp. Jag gillar att de skyddar så högt. Mina skulle absolut inte gå å sätta lägre ner så jag förstår att det blir lite galet med dina med om du behöver sätta dem lägre och de är gjorda att sitta som mina. Tror du inte han vänjer sig?? Att det bara är första stegen? Lite som transportskyddssyndrom?? :D

asså transportskydd gillar han ju inte men det går över på något steg, dessa tycker han inte alls om :p Och så vill de sitta under knölen oxå verkar det som. Böjer min jäkla häst för mycket på benen eller?? I min egna tråd om inpassningen har jag ju bara bild på framskydden - samma där, de precis som alla andra skydd vill sitta lite under liksom :p

Du har inte provat en storlek mindre då?? Då kanske de sitter bättre runt kotan och hålls på plats??

Tack för bra bilder! Jag har såna skydd liggande, helt oanvända men nu ska jag testa dem på gammelstoet :p

KL

Jag e på jakt efter bra FT skydd har provat Dalmar fram funkade i stl M men bak funkade inte runt, men kom på nu det kanske går att reglera remmarna runt benet glömde att kolla d när jag hadde dom i handen så att skenan fram hamnar på rätt ställe.
Om någon har så skulle jag uppskatta om någon kunde mäta hur höga resp omkrets på storlekarna L och M för att gämföra så kan jag mäta på hästen oxå

Har en häst med kraftiga bakben har små svårt att hitta skydd i vanliga fall.

Jag fattade inte riktigt men på min funkar M bra fram, liiite höga men nu sitter de bra sedan de format sig.

Bakbenen funkade inte alls, han fick till slut knölar av dem så nu ligger de i väntan på nästa häst typ ;) De var för långa och åkte ner även om de satt riktigt hårt. Satt de löst så åkte de ner så att det blev hårt ändå. Jagh envisades för jag trodde de behövde forma sig som framskydden men när han reagerade i benen så gav jag upp. Rider numera utan typ hela tiden (inkl terräng), han vill gärna gå utan och verkar ha koll på benen trots allt.

Jag hade allts NEW Airflow. När jag beställde så såg jag dock att de fanns i Wide, typ Medium Wide. Jag fattade det som att de då hade större omkrets men samma höjd. Kanske är något för din häst om den har kraftiga ben?

Lite OT: Om fio läser här så kan jag nu skriva att jag fattar nu vad hon menade med att Styleskydden var smala och gjora till tunna fullblodsben. NEWs skenor är ju tusen gånger rymligare!

Tack för svaret

som sagt så vet jag inte riktigt vad jag skall satsa på vill ju ha ngt som skyddar just nu kör jag med vanliga senskydd och låga strykkappor bak, hästen är rejäl men han har full i tex catagos heltäckande dressyr skydd så ngn omöjlig e han inte har tittat runt lite på premier skydden som tråden handlar om och dom verkar bra, hur är dom i storlekarna och vilken sida på nätet är bäst att beställa ifrån?

är gasnka ny inom sporten men vill ju ha bästa förutsättningarna för hästen att göra ett bra jobb :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 450
Senast: Niki
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 386
Senast: -Lilla My-
·
B
Utrustning Är det någon här på buke som har Dessa benskydd till sin pålle? Det är dom vita skydden med ludd i som har en grönt märke sm det står...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: rassub
·
Övr. Djur Okej, jag kopierar in mitt inlägg från ett annat forum, om även någon av Bukes fisk- och akvariekunniga skulle vilja svara på mina...
2
Svar
33
· Visningar
5 326
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar