N.E.W eller Premier Equine fälttävlansskydd?

C

Clairexx

Jag har funderat på att köpa nya fälttävlansskydd men kan inte riktigt bestämma mig för vilka som är bäst. Har tittat på benskydd från N.E.W, och Premier Equine Xtreme och Premier Equine Air-Cooled.

Någon som har någon kommentar om dessa, eller andra fälttävlansskydd att rekommendera? Både för- och nackdelar! Någon som vet hur de är i storlekarna? Jag har själv ett fullblod och hon har väldigt smala ben. Svårt att hitta skydd som passar både på längden och bredden...

Tacksam för svar!

Sv: N.E.W eller Premier Equine fälttävlansskydd?

Jeg har Premier Equine. Husker ikke navnet på modellen, men det er de som er helt i skinn, med lufting. Etter mange forsøk på å få dem til å sitte korrekt, har jeg nå gitt opp. Frambensbeleggene vrir seg HVER gang!! Da blir den harde skinnen liggende feil mot bøyesenen, og det ser skummelt ut...

Nå er planen å spare til et sett med Dalmar-belegg istedet...

Jag har kärat ner mig i NEW Airflow eftersom jag ville ha riktigt luftiga benskydd. Klämde på dem i butik och de verkade väldigt lovande! Hoppas få ett bekräftelsemail så jag kan beställa snart.... Butiken hade oxå Dalmar och någon luftig variant av Trizone, de två gillade jag inte alls och det var typ samma pris i butiken på alla 3. De kändes stela och inte alls smidiga i materialet liksom?

Jag vill också ha luftiga skydd så att det inte blir för varmt innanför skydden. Hur stor skillnad är det mellan Airflow och Lite i hur varma de blir?

Ingen aning, aldrig använt NEW innan, men Airflow verkade helt outstanding i "luftighet". Har du sett bilder på google? Det tätaste på airflow är ju där kardborrebanden är påsydda sas, resten är nät med skumkanaler på insidan och skenor fram o bak.

Mitt djur verkar vara lite klen i benen (fått typ mugg sen senaste terrängträningen som inte vill ge med sig) därav ville jag leta upp det absolut luftigaste skydden. Vill ju inte låta kraken gå med irriterade ben 2 veckor efter varje gång man använt terrängskydden :eek:

Så det är skenor på dom va bra! Tycker det är lite svårt att se på bilderna hur de egentligen ser ut. Vill ju helst klämma och känna själv men det finns ingen butik här i närheten som säljer dessa :/

Mm min har också känsliga ben så det är svårt att hitta några bra :/

Jag håller med om att det var svårt att se! Blev glad när jag upptäckte att det var skenor på "de vanliga" ställena, baksida framben och framsida bakben.

Ja det är ju där man vill ha mest skydd som sagt! :)

Jag har funderat på att köpa nya fälttävlansskydd men kan inte riktigt bestämma mig för vilka som är bäst. Har tittat på benskydd från N.E.W, och Premier Equine Xtreme och Premier Equine Air-Cooled.

Någon som har någon kommentar om dessa, eller andra fälttävlansskydd att rekommendera? Både för- och nackdelar! Någon som vet hur de är i storlekarna? Jag har själv ett fullblod och hon har väldigt smala ben. Svårt att hitta skydd som passar både på längden och bredden...

Tacksam för svar!

Vi har de flesta modellerna.
Just nu använder några hästar Premier Equine, olika modeller, som sitter riktigt bra och har ett bra pris. Har inte haft några problem alls.
Dalmar och NEW är också bra men dyrare.

Premier Equine har varit tåliga i tvättmaskinen. Det är inte NEW-skydden.

Premier Equine sitter väldigt bra på vårt lilla fullblod med smala och korta ben. :laugh:

Jag använder N.E.W. Fantastiskt trevliga skydd! :-) Svala, lätta och god passform.

Har även haft airflow-varianten som definitivt inte gick av för hackor heller. :-)

Senast ändrad:

*kl*

Har betsällt Premiere Equine. :) De borde komma snart. Beställde dem för en vecka sedan. Kan återrrapportera vad jag tycker om dem sen. Hoppas verkligen att de passar! :)

Vi har de flesta modellerna.
Just nu använder några hästar Premier Equine, olika modeller, som sitter riktigt bra och har ett bra pris. Har inte haft några problem alls.
Dalmar och NEW är också bra men dyrare.

Premier Equine har varit tåliga i tvättmaskinen. Det är inte NEW-skydden.

Premier Equine sitter väldigt bra på vårt lilla fullblod med smala och korta ben. :laugh:

Var köpte ni Premier Equine-skydden? Beställde ni direkt från England? Har inte hittat någon butik i Sverige som säljer dem... Vilken storlek har ert fullblod på skydden? :)

Jag beställde från England. Fri frakt om man beställer över 100 pund och de kom efter 4 dagar! :bow: Riktigt jäkla bra!!! Fick dem igår så jag ska testa dem på hästen idag! :) Ser jäkligt bra ut som jag ska säga nåt innan jag provat.

Men rekommenderar dem verkligen att beställa ifrån. Billigt, snabbt och enkelt. :) Om man inte beställer för över 100 pund så gick frakten på 9.99 pund. Inte särskilt mycket att bråka om.

Jag beställde också via deras hemsida, gick smidigt och relativt snabbt. Ena framskyddet gick sönder på första terrängträningen, antagligen ett rent produktionsfel, men de var snabba med att skicka ett nytt, utan att jag behövde skicka tillbaka det trasiga. (Det räckte med bilder.)

De första gångerna tycker jag att de satt lite "utanpå" benet, alltså inte formade sig. Men nu har han gått 4 träningar & 2 tävlingar med dom & nu sist satt de riktigt bra även efter målgång. Men man får vara rätt noggrann när man sätter på dem, särskilt bak. Vi har L & de är rätt rejält höga, på en 170+ häst.

Vilka skydd är det ni har beställt? Air-Cooled eller Xtreme? Ja med det var ju inte så farligt pris på frakten. Har inte hittat vad frakten kostade innan...

Men jag blir inte riktigt klok på deras storlekar. Vad står hh för? Är det nå skenor i deras skydd också? De väger inte så mycket heller hoppas jag?

Tur att det var lätt att få ett nytt om det hade gått sönder! Det är ju det som är jobbigt med att skicka efter, för då kan man ju inte gå till någon butik och prata med dem.

Vi har Air-cooled. De är superlätta, väger inte mycket & tar ju inte heller åt sig något vatten.
Ett tips är att kolla deras "sale"-sida, där säljer de ut förra årets modeller (som nog är exakt likadana som årets...) för typ halva priset.

Ja, det är skenor på baksidan av framskydden, & på framsidan på bakskydden.

Hh står för mankhöjden på hästen, det är ju engelska mått.

14.0hh = 142.24 cm
14.1hh = 144.78 cm
14.2hh = 147.32 cm
14.3hh = 149.86 cm
15.0hh = 152.40 cm
15.1hh = 154.94 cm
15.2hh = 157.48 cm
15.3hh = 160.02 cm
16.0hh = 162.56 cm
16.1hh = 165.10 cm
16.2hh = 167.64 cm
16.3hh = 170.18 cm
17.0hh = 172.72 cm

*kl*

Jag har provat mina idag. Jag är supernöjd. :)

Tycker de sitter riktigt bra på benen. Och vad lätta!!! :o Riktigt nöjd är jag!

32404269.jpg

32404264.jpg

32404265.jpg

32404267.jpg

32404270.jpg

Vilken modell är det? Är det Premier Equines också? Våra har lufthål, annars är de rätt lika. :)

Jag funderar också på Air-Cooled! Vill verkligen ha skydd som inte blir varma! Jo jag tittade på sale-sidan men det var ingen storlek som passade :/ Tack för måttabellen!

Va roligt att de passade! :D

Xtreme är det. Så ja, Premier Equine. :) Valde bort lufthål för jag rider inte den nivån så jag tycker det behövs ännu. Sen vet jag inte om jag tror på att det funkar. :p Är mer rädd att det ska åka in vatten i lufthålen och bli våtvarmt än vara varmt. Men jag är alltid redo att ända uppfattning. Ska testa dess nu och tänkte köpa ett par med ventilation sen och se om det är någon skillnad. :)

Liknande trådar

Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 450
Senast: Niki
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 386
Senast: -Lilla My-
·
B
Utrustning Är det någon här på buke som har Dessa benskydd till sin pålle? Det är dom vita skydden med ludd i som har en grönt märke sm det står...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: rassub
·
Övr. Djur Okej, jag kopierar in mitt inlägg från ett annat forum, om även någon av Bukes fisk- och akvariekunniga skulle vilja svara på mina...
2
Svar
33
· Visningar
5 326
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar