Det är obehagligt med mytomaner, värsta är de som ljuger så uppenbart att man nästan skäms åt dem
Har själv haft mytomaner kring mig i olika sorters utsträckning.
Den första ljög om hästbussen som skulle köpas, hästarna som skulle tävlas, hur fantastisk hon var, hur noggrant och fint det var omkring henne. När det sakta uppdagades blev personen ganska desperat och aggressiv. Personen vägrar idag jobba och utnyttjar alla hon kan både ekonomiskt och praktiskt
Mytoman nummer 2 var också en hästtjej. Hon klippte ihop bilder av sig och sin häst på tävlingar hon aldrig varit på. Dessutom påstod hon att hon hoppat barbacka i skogen över ett träd som skulle varit 2.5 meter högt
Hon pratade alltid illa om någon person inte var på plats. Hon menade även att hennes hästs favoritmat var hamburgare
Allt hon sa tillslut antog jag var en lögn och tog med en nypa salt och så småningom tog jag bort henne som vän på diverse sociala medier fast hon försöker lägga till mig som vän. Hennes mamma bekända t o m en gång att hennes dotter ljög konstant. När hon varit på en CR och hoppat 30 cm sa hon att det var 130 men hennes kompis råkade avslöja henne
Mytoman nummer 3 var en kvinna som jobbade på ett välkänt gymnasium och hade sin och dotterns häst i samma stall. Hon stal även saker vilket hon tillslut även fick sin 8-åriga dotter att göra och ljuga om.
Mytoman nummer 4 är killen som så innerligt ville platsa in. Han utlovade saker och sa sig ha saker bara för att få uppmärksamheten, det lyste igenom tillslut och gjorde inte honom populärare...
Den 5 mytomanen är min kusin, han har varit det så länge jag kan minnas. Han klippte och klistrade in sig på bilder av motorcrosstävlingar och påstod att han ägde en cross och tävlade varje helg. Han ljög om att han hade massa pengar och t o m om hur mycket mat han åt
Det som slår mig är att det är fjantiga saker många ljuger om. Man baserar förhoppningsvis inte vänskap på hur mycket pengar någon har eller hur högt ens häst hoppat
I vilket fall som helst så tycker jag man ska konfrontera personerna i vilken grad det än är i. Dels för att de som är omedvetna inte ska drabbas men också att sätta stopp för lögnerna.
Får man fråga av vilken kaliber lögnerna denna person du pratar om använder sig av?