N
nässla
Sv: Mythbusters på Buke
... ska läsa hela tråden innan jag svarar!
... ska läsa hela tråden innan jag svarar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
goldengalactica skrev:Men hur är det med fuxar, speciellt ston och deras temperament då?
...ja, min mörkbruna dam är då väldigt "häxig" vissa dagar...fast hon ju mycket fuxfärg i det mörkbrunaminimi skrev:JAA det stämmer på min fux, en rödhårig häxa vissa dagar.
Oops skrev:Mythbusters på Buke,
Här kommer några att börja med:
2.Genom böjprov kan hästen böjas sönder …
MEN jag kanske har helt fel … Hjälp mig Avslöja eller Bekräfta denna och andra myter!
//Oopsan
movgli skrev:Vita hästar mobbas pga av att dom inte är kamoflagefärgade... dom syns för bra och utgör därför ett hot mot flocken. Så har jag fått lära mig. Även skäckar brukar mobbas, men dom är ju iaf. enligt mig välkamoflerade så jag vet ej om det är av samma anledning.
Oops skrev:Mythbusters på Buke,
ljusa hästar mobbas ofta ut ur flocken för dom syns bra o avslöjar därför resten av flocken för rovdjur. de betyder inte att alla ljusa hästar mobbas !zaching skrev:kl*
Har en väldigt vit skimmel, hon har oftast varit ledaren i hagen och den enda häst jag sett mobba henne var ett ungt gulvitt sto som inte ville dela hage och kompis.
Så att vita hästar blir utmobbade tror jag inte. Det har med annat att göra iså fall.
mizz skrev:Den bästa myten jag har hört var att hästar, vars svans släpar i backen och blir blöt, får korsförlamning. Sant eller falskt.
mizz skrev:Den bästa myten jag har hört var att hästar, vars svans släpar i backen och blir blöt, får korsförlamning. Sant eller falskt.