Myt eller verklighet?

movi

Trådstartare
Om man föds med navelsträngen runt halsen,)löst ellr hårt spelar ingen roll),så sägs det att man tycker det är olustigt att ha halsduk eller polotröja på sig!

Sant eller falskt?

Min äldsta dotter(nu 23 år) hade n-s två varv runt halsen,löst,och da sa BM att detta barn kommer inte att gilla att ha saker runt halsen..

Och det stämmer verkligen,hon har knappt halsband på sig!
Hon kan numera ha en lös lindad halsduk på sig,men förr då hade hon alltid halsen bar!

Vad vet ni om detta? Något ni varit med om?
Jag brukar le lite så där åt myter,men ibland undrar man..

Sv: Myt eller verklighet?

Jag kan bara svara för mej själv, jag HATAR ha ngt hårt sittande runt halsen och vill inte ha halsduk och jag föddes med navelsträngen runt halsen på 60 talet!

Men det kanske finns lite sanning i det då!

Dottern använder inte nåt med polotröja upp mot halsen,och har aldrig gjort,om halsbandet kommer på,så sitter hon oftast och håller det med handen utåt från halsen!
Halsduk har hon börjat med dom senaste åren,men bara väldigt löst lindad!
Satte vi på henne en halsduk när hon var liten,då kräktes hon nästan!
Så det funkade inte! Det var bättre med en högt knäppt jacka! Då led hon inte!

Stämmer definitivt på mig. Har jätteproblem med polotröjor, halsduk, hakband på hjälmar etc. Får världens kväljningar av det och mår jättedåligt! har haft såna problem hela mitt liv utan att veta varför tills mamma berättade för ett tag sedan att jag föddes med navelsträngen runt halsen (hårt som satan tydligen).

Skitjobbigt problem! Har precis vant mig vid att sova med halsband, har tidigare inte klarat av att känna (den tunna) kedjan mot halsen när jag ska sova.

Liknande trådar

Övr. Katt ... som han hela tiden kliar upp. Det har hållt på sen i aug/sept. nu och han låter det inte vara. Från början var det bara ett...
Svar
11
· Visningar
1 422
Senast: Poppinella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25