Mystiskt...

P

Pontiac

hejsan!

Igår gick till hagen typ kl: 11.30 för att hämta min häst. Hagen är en bit bort från stallet. Jag ropade på honom o gick in. när jag kom fram till honom var han helt genomsvettig o var jätte anfådd, fast han stod i skuggan. Det rann svett ner på benen från honom. Den andra hästen som stod i hagen var lika dan. Jag ledde hästarna till stallet o dom lugnade ner sig ganska fort.
Detta var väldigt konstigt, det har aldrig hänt förut. eftersom hagen är en bit bort från stallet så hade ingen sett vad som hade hänt.
vad tror ni det kan vara som hade hänt? de andra hästarna som stod i en annan hage vid stallet hade det inte hänt något med, de var som vanligt. det måste ju ha vart någon som har jagat dom eller något, eller?

vad tror ni?

// Pontiac
 
Sv: Mystiskt...

Kan det inte varit flygfäna som jagat dem. Min häst var också alldeles svettig en kväll när jag kom och skulle hämta henne och efter att ha varit i hagen ett tag upptäckte jag att där var väldigt mycket hästflugor just då.
 
Sv: Mystiskt...

Precis vad som hände mina igår fm..
De var utan eksemtäckena o nu har bromsarna kommit på riktigt.

-ta hem oss. ta hem oss
Å det gjorde deras lydiga matte.
 
Sv: Mystiskt...

Japp, tror också att det är som ovanstående skriver. Min häst såg likadan ut när han va utan sitt flugtäcke. Han blev helt tokig på myggen och bromsarna.
 
Sv: Mystiskt...

Det var nog flugfäna, mina hästar sprang som galningar i går, fram och tillbaka, sen var dem genomsvett, och det hjälpte ju inte precis att få bort flugfäna!
 
Sv: Mystiskt...

okej, jag misstänkte att det kunde vara så. för när jag hämtade dom i hagen den dagen så var det väldigt mkt blinningar o sånt på dem. men jag trodde inte att hästarna sprang runt om de hade massa blinningar på sej.... :confused: för när man rider så bara dom stannar o viftar bort blinningarna ju..

Tack för svaren!
 
Sv: Mystiskt...

Nog springer de för bromsarna och blinningarna allt. Igår kom de hit, då nu är det intag på stall mellan 09 - 17 som gäller. Annars är de hysteriska och springer sig svettiga för att komma undan.

Det kan variera väldigt mellan olika hagar hur mkt odjur det där.
 
Sv: Mystiskt...

*Kl*

Ja, säger som de övriga. Idag när jag skulle upp och ta in en kompis hästar var de alldeles svettiga. Hade sprungit som galnigar för alla bromsar. :crazy:

Medan i min pålles hage behöver hästarna knappt vifta svans. De är åkrar flera km på sidorna så det blåser väldigt mycket där, tack och lov.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: Funderarn
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: Roheryn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 665
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp