mystiskt - nån som känner igen...

panzy

Trådstartare
hästen hemma är tydligen dålig, svullen i huvudet, vid näsbenet o tinningen, stel i kroppen, ingen feber, skummar i munnen när hon äter (har svårt att äta)... Nån som känner igen? har nån idé?

veterinär har såklart varit ute o kollat, men han kunde inte säga nått, de får svar på blodproven ikväll, så då vet vi ju mer...

usch :( varför ska alltid nån häst bli dålig när jag inte är hemma...

Sv: mystiskt - nån som känner igen...

Insekts eller ormbett? Ätit nåt giftigt?

*delvis knapplån*

hur ser behandlingen ut mot förgiftning/ormbett???

(om det nu är det)

viktigaste är att ge understöttande behandling så inte dom inre organen (särskilt lever och njurar) slås ut!

sa vet. inget om att det kunne vara förgiftning?? :crazy: är rätt klassiska symptom du beskriver....

Låter som ekollon förgiftning

vet inte vad han sagt, bara hunnit med 5min chatt med mamma...

hon ska ha fått cortison och ska få pencillin i en vecka om inte provsvaren visar nått annat..

(jag är inte så glad i hennes veterinärval, därför jag försöker leta "fakta" på annat håll)

Senast ändrad:

Tycker verkligen synd om dig att de skulle få ett så tragiskt slut!!!!

R.I.P Ronja!!!:cry:

Låter sorgligt. :cry:
Vad var det?

jag ser att det blev en tragisk utgång..
det vad samma utgång som för den ponny jag kände som blev likadan, hon svullnade upp och fick dåligt allmäntillstånd, sedan kom hältan, hon stapplade fram, veterinärens dom var anasarka, fast utan att kvarka uppträtt..
Hon halvbars ut ur stallet (ett russ tack och lov) och togs bort akut på stallbacken en kväll knappt 1 vecka efter insjuknande..

Hittade de inget fel?

Den bara dog?

Tänker på er...

Senast ändrad av en moderator:

Hittade de inget fel?

Den bara dog?

Tänker på er...

Ser att Panzy inte svarat. Hästen i fråga avlivades hemma på stallbacken kort tid efter insjuknandet. Hon fick svårt att andas och försämrades snabbt. Vad det var vet de inte.

:cry::cry:

Fy vad tragiskt!!

Men, kan det ha varit hjärnblödning? Tycker det låter så...
Hur som haver, fruktansvärt...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 602
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 828
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Habina
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 979
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka