Mystiskt försvinnande.

R

rattalskare

Igår vi elvatiden försvann Svante, en 4 år gammal golden retriver från deras gård. Polis kontaktades och ägarna var ute i skog och mark och ropade och letade. Det ropades i radion men ingen kunde hitta honom. Sedan vid fyratiden igår kväll. Kom en grå skåpbil och stannade 4-6 meter ifrån ägaren, Släppte av Svante och körde utan att ha sagt ett ljud eller väntat på att ägaren kommit fram. Hunden var mätt och belåten och dessutom inte alls skitig.

De misstänker nu att någon stal honom eller använde honom till avel.

Vad tror ni?

Sv: Mystiskt försvinnande.

Låter jätteskumt.
skönt att han kom till rätta och såg oskadd ut i alla fall.

Aa det här var ju väldigt konstigt :/ Man skulle allt bra vilja veta vad personen gjort med hunden. Personen måste ju ha stulit honom i allafall, eftersom han lämnade tillbaka hunden. Han vet ju att ägarna och huden bor där.
Usch tänk om det var min hund och sen inte ha någon som helst aning vad den där personen gjort.:eek:

Men hu:crazy:

Låter ju onekligen som om någon tagit Svante från gården eftersom dom lämnade tillbaka honom hemma.

Man kan ju verkligen undra vad dom haft för syfte med det hela?

Ja, eftersom det är ganska dyrt att fixa avelshane till sin tik så tror de att de har parat Svante med en goldentik här i närheten där jag bor. Så det blir till att spana på henne om hon visar tecken på dräktighet.

Men herregud... vad tjänar då det till??? Man kan ju inte få så mkt för en valp utan papper.... det blir ju som en blandras ju...

Skönt att hunden kom hem igen iaf, och att han mår bra.

Man ser ju annonser lite nu och då på oreggade "renrasiga" hundar, fast i mina ögon är det lika oseriöst som blandrasavel. :mad:

Jag tycker det låter hemskt men jag måste få skoja lite.

Om nu Svante blivit sexuellt utnyttjad av en tik, kommer han att få tillgång till terapeut.....

Fan vad knepigt folk det finns, och att liksom släppa av honom hemma, ganska indiskret

En liten fråga, eftersom bilen stannade så nära borde väl ägaren haft en chans att ta reggnr, gjordes det?

Tyvärr kunde han inte göra det då regestreringsskylten var helt igengrodd med smuts. Den enda bokstav som syntes var ett K.. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
32 204
Senast: yennork
·
Övr. Hund Hejsan, ville bara skriva av mig lite om vår omplaceringskille och hur det har gått. Vi har nu haft Valle i drygt 5 månader och det...
Svar
1
· Visningar
731
U
Övr. Hund Jepp, det kunde nog inte gått mkt sämmre än det gick annat än om hunden sprungit ner sig på en is eller liknande. :cry: Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
2 010
Senast: Duvan
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar