Mystiska kroppsliga reaktioner

Mineur

Trådstartare
Moderator
Mitt ögonlock började precis rycka som det alltid gör när jag är riktigt trött, och jag kom att tänka på alla andra hyss min kropp har för sig emellanåt och som jag verkligen inte förstår mig på. Kan vara kul/intressant att höra andras små historier också tänkte jag, så det blev trådstart på det! (för självklart sätter man sig med buke när man är riktigt riktigt trött istället för att gå och lägga sig)

Såhär gör min kropp ibland:

- När jag blir riktigt irriterad på någon så "skummar" eller domnar det liksom i vänstra delen av mitt bakhuvud. Varje gång. Helt sjukt skumt, det började för ett par månader sedan, händer oftast ett par gånger om dagen och känns jättemärkligt än idag! :eek:

- När jag blir riktigt kall får jag ett vitt, ca 3 mm brett och 4 cm långt streck mitt i pannan som ser ut som att jag just rivit mig där eller något sådant.

- När det kittlar i nacken eller på ryggen går det ilningar i mitt vänstra ben hela vägen ner till ankeln.

- Lite då och då får jag som muskelryckningar i armen/ryggen/benen/wherever och det känns exakt som att någon sitter och pickar på mig med fingret. Kan hålla på i flera timmar och jag riktigt ser hur något rör sig där inne!

Så, nu är det er tur. Vad har era kroppar för sig för lustigheter? :D

Sv: Mystiska kroppsliga reaktioner

När jag är trött kittlas det och rycker i fötterna, mycket irriterande. Ibland när jag är nervös eller glad/uppspelt/pirrig över något domnar mitt ansikte bort så att jag får svårt att prata, också ganska irriterande!

Ibland knastrar det i min hjärna på ett ganska konstigt sätt. Folk brukar höja på ögonbrynen när jag säger det?:D

Ooh vad läskigt! Jag hade en period då det liksom klickade precis i översta delen av huvudet när jag gick med lite kraftigare steg, nästan som att det var hjärnan som kluckade omkring där inne... Kändes läskigt och min kompis blev jätteäcklad när jag sa det, men det har slutat nu som tur är...

Mitt ögonlock började precis rycka som det alltid gör när jag är riktigt trött
Jajjemän, här också!

Ibland knastrar det i min hjärna på ett ganska konstigt sätt.
Min med, har dock aldrig reflekterat över det.

Jag blir kissnödig när jag är arg - och jag blir mindre arg när jag kissat :D Ibland får jag konstiga ryckningar i muskler lite här och där så det ser ut som det bultar just där, mycket märkligt och jag har aldrig hört om nån annan som det händer. Tydligen så rycker jag i sömnen väldigt mycket också, men det har jag aldrig märkt av själv :p

Det gör det på mig med, har säkerligen med nerverna att göra. Nervtrådarna går såpass nära varandra och impulserna "hoppar över" så det känns i halsen också :)

Jag får finnar på ryggen ibland, och om jag försöker pilla bort/klämma dom går det alltid typ som en ilning från finnen ut till valfri kroppsdel, där det börjar klia på ett konstigt vis.

Jag får så gott som alltid konstiga ryckningar i hela kroppen när jag ska sova och dela säng med någon jag inte brukar sova med, det händer så gott som aldrig annars. Till exempel för några veckor sedan, då vart det så att jag fick dela säng med en ganska "ny" kompis efter en fest, han måste ju ha trott att jag hade allvarliga fel :p

Jag får också pirr när någon masserar mig på ryggen! Det är vissa speciella platser, särskilt längre ner på ryggen. Då går det som en mycket tydlig nervimpuls rakt ner till rumpan. :D Den slutar alltid på exakt samma plats och det är alltid vänster skinka som berörs. På gränsen till att det gör ont/är obehagligt...

För övrigt känns det i halsen på mig med när öronen rengörs. Känns inte så konstigt eftersom öron och hals 'hänger ihop'. :)

För övrigt känns det i halsen på mig med när öronen rengörs. Känns inte så konstigt eftersom öron och hals 'hänger ihop'. :)

Nä konstigt är det väl inte, men det är just det att det kliar så extremt och jag får riktiga hostanfall :p

Det börjar klia över hela kroppen när jag tex lyfter en möbel och inte kan klia mig. Händer varenda gång!
Jävligt irriterande.

Samma om någon pratar löss. En gång kliade det så mycket att jag köpte skabbmedel och sanerade hela familjen. Paranoid- ja :D

Ibland rycker det i ögonlocken och får lite spasmer överallt på kroppen.

Jag blir kissnödig när jag är arg - och jag blir mindre arg när jag kissat :D

Haha, ja det är samma här :p

När jag har fått hicka och inte får den att sluta på väldigt länge så får jag tillslut ont i ena axeln :crazy: Nästan så de gör ont, skit irriterande!
Därför gillar jag inte när jag får hicka för jag vet vad som kommer hända om jag inte får stopp på den :p haha

Nervryck i ögonlock (och ibland på andra ställen) kan jag också få ibland..
Sedan har jag säkert nå mer knas reaktioner som jag inte kommer ihåg just nu.

Jag kan se min puls på vänster handled, och mina nerver (som man testar när man slåt på knät) på vänster ben fungerar inte :p
Det är nog det enda konstiga (fysiska) här :p

Det spänner i min ljumske när jag blir riktigt, riktigt irriterad, alltså som om jag har en riktigt rejäl muskelspänning. Det kan också knastra i min hjärna när jag tuggar på något eller bara rör käken i "tuggmönster".

När någon viskar mig i örat kittlar det i min vänstra skinka :D

Klarar knappt av att nån gör det, jätteskumt! :p

Kl.
Jag har också ryckningar i ögonlock och muskler överallt.
Min hjärna knastrar ibland.
Jag kan knäcka mina stortår, alltid, spelar ingen roll hur mycket jag knäcker jag kan fortsätta till förbannelsen :P
Ibland kan jag "spaya" saliv från hål under tungan.
jag börjar hosta om jag ska rengöra öronen med tops.
Ibland om jag ligger ner kan jag se hjärtat pumpa, bröstet åker alltså upp och ner, samma med halspulsådern.

Mystiskt :P

Jag blir törstig när jag är trött. Knaster, klickanden och knackningar i huvudet var vanligare förr men händer då och då fortfarande. Jag vet att jag har feber när jag blir trött i korsryggen.

Jag ryser och får gåshud på halva kroppen i taget när jag blir kittlad på halsen/"viskad" (är det ens ett ord? När någon viskar något till mig) i öronen, alltså, om jag blir "viskad"/lite lätt blåst i höger öra, då får jag gåshud med rejäl ståpäls på höger arm och ben, och vice versa.

Detta är förstås något som min sambo tycker är helfestligt :meh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka