Mystisk utväxt!

Bambi

Trådstartare
Bambi har en märklig grej fram på ryggen mellan skulderbladen. Det ser ut som en kattklo! :eek: En tjej i stallet bröt av den (hon trodde att det var en insekt...) men kvar finns en liten utstickande bit som definitivt är vovve.

Hunden i fråga är en collie, så den syns bara om man letar i pälsen. Hon verkar inte ha ont, men vad kan detta vara?! Det verkar som att den fortfarande växer...

Några idéer?

Sv: Mystisk utväxt!

En ink kanske.
Vet inte om det är så vanligt på hundar, men jag skulle gissa på det.

Har ingen aning, kan det vara nån tagg av nåt slag som fastnat. Rådfråga en veterinär om det är så att den växer. Verkar den ha ont?

Det kan vara ett kloanlag som hamnat på avigvägar.
Verkar hunden inte ha ont, och den inte växer så skulle jag nog inte oroa mig för mycket.

(gissa hur många som försökt dra bort min hunds vårta i tron att det är en fästing?)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884
Hästvård Flytta gärna denna tråd om den ligger fel :) Köpte min nya häst i februari-09. Hon veterinärbesiktades på klinik, veterinären blev...
Svar
10
· Visningar
2 128
Senast: Mariona
·
Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 470
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästmänniskan Vet ej om denna tråd hamnar rätt nu, men gissar. I juni i år köpte jag en helt ny sadel åt min kuse, en Albion SL, speciellt utpassad...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 726
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat
  • Årets matbluff