A
annibanni
Som titeln lyder, vad är det egentligen som gör detta så svårt? Finns säkert många av er därute som sitter som tända ljus utan något som hellst problem i sadeln. Men tror också det finns många som mig, som hur mkt man än tränar ändå aldrig riktigt får till det. Man lutar sig kanske framåt eller bakåt, viker sig i sidan, spretar med tårna, glömmer trampa ner hälarna, eller bara kort och gott sitter i en fin stolsits. Det handlar självklart om hur pass bra kroppskännedom och balans man har och för många är det jättesvårt att kunna vara avslappnad i axlarna samtidigt som man spänner magmusklerna. Ibland kan jag svära på att jag sitter rakt och i lodrät sits, men ack när jag tittar i spegeln är det ändå inte riktigt rätt. Mina största problem är att trampa ner hälarna och inte hålla i tyglarna som om det vore ett cykelstyre (får höra det varje lektion). Så händer det att jag sitter snett utan att märka det och spänner mig för mycket då och då.
Man vill ju få till dendär lodräta och avslappnade sitsen för hästens och ens egna skull, för hur kul är det att
ramla av för minsta lilla?
Vad har ni andra för svagheter i sitsen och hur gör ni för att få till dendär lodräta? Ska bli kul att höra av er andra som inte heller har dendär "perfekta" sitsen.
Man vill ju få till dendär lodräta och avslappnade sitsen för hästens och ens egna skull, för hur kul är det att
ramla av för minsta lilla?
Vad har ni andra för svagheter i sitsen och hur gör ni för att få till dendär lodräta? Ska bli kul att höra av er andra som inte heller har dendär "perfekta" sitsen.