Myskänder...

PrittePuff

Trådstartare
...är det någon som har det? Vi ska snart skaffa!!! :bump:
nåt man ska tänk på? någon man borde veta men som man inte vet förrän man har dom?? info tack :bow:

Sv: Myskänder...

Hmm, fanns sådana på mitt förra jobb.
Jätefina, men vet inte om det är något speciellt att tänka på. Just de som var på Stenby älskade äpplen. Man fick vingklippa dem med jämna mellanrum annars flög de ut ur hagen och var överallt där de inte skulle.

Tyvärr vet jag inte så mycket om dem egentligwn men mysiga var de..

hej!
jag har ett par!
just nu ligger min hona på ägg så jag hoppas det blir många små mysingar... =)

kan vara bra att vingklippa dem i början tills de lärt sig var de bor, våra går lösa på gården och trivs jättebra med det.
varje år får vår hona 2-3 kullar som hon är en jättebra mamma till, så det blir snabbt fler =).

våra äter ett allfoder för höns blandat med kornkross och helhavre, sen äter de upp alla småkryp och framförallt sniglar i trädgården.
de går oxå gärna och betar gräs och växter.

de vill ha någonstans att bada, tänk på att de skvätter en välli massa vatten när de badar... bara ett tips inomhus ;).

fråga gärna via pm om du undrar nåt specifikt
lycka till!!! /T

Du har tur änsålänge medans hon inte är inloggad men sedan blir det andra bullar :p :devil:

Jättetrevliga fåglar men dom är riktiga bajsmaskiner om dom går lösa som våra gjorde får du räkna med ankbajs överallt :eek: om dom sen lyckas hitta fram till ev. sallad eller annat gott man odlar i sin lilla täppa kan du säga adjö till det för dom äter upp rubbet :crazy: Jag sålde mina för jag hade inte hjärta att stänga in dom när dom var vana vid att gå lösa och jag klarade inte mer bajs på altanen, gräsmattan, trädgårdsbordet mm mm mm.

Liknande trådar

Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Cattis_E
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 365
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4