Myshörna till bebis

Sandra78

Trådstartare
Dottern verkar än så länge ha ärvt mitt intresse för böcker, om man nu kan säga så om någon som är dryga 3 månader :D

Så jag skulle vilja ha en mys-/läshörna på hennes rum, där vi kan sitta och läsa för henne OCH där hon kan sitta/ligga själv och läsa (äta!) böcker när det börjar bli intressant. Så något hon inte kan trilla ner ifrån men ändå där en vuxen kan sitta någorlunda bekvämt. Jag har inga problem med att sitta på golvet men vill ha det lite mjukt :p

Lite inspiration vore toppen! Plånboken är inte jättefet och mina sykunskaper sträcker väl sig till att sy ryktpåsar och lägga upp byxor...

Sv: Myshörna till bebis

En sackosäck, dom är inte så fasligt dyra. runt 500kr som nya, går säkert att hitta begagnat. Dem går ju att platta ut o som små så sitter dom stadigt i den.

vi har min gamla i vardagsrummet, sonen tycker den är jätte rolig att leka/sitta i. Framförallt att hoppa ner i från soffan :DOch vi själva tycker den är jätte skön att sitta i.

Dock får man ha lite koll, den vi har går de lätt att sticka hål i (inte i tyg)och man har miljoner kulor på golvet :p Men jag vet att många av de nya är i slitstarkt tyg, vilket är bättre.

Finns ju även små för barn, men jag skulle köpa en stor de kan användas längre (min är nog minst 15 år o den används fortfarande flitigt.)

En billig skumgummimadrass??? De går ju att dela på om man inte vill ha så stor.. Ett påslakan på? Överdragslakan?

Vi hade en sacco-säck förut, men någon av katterna tyckte att den funkade bra som kattlåda :crazy: Det är det enda de har kissat på, så den måste ha påminnt om kattsand.

Jag tänkte också på madrass, men det känns så omysigt. I och för sig kan man ju vräka på med kuddar...

Vi har en vanlig madrass med överdrag i ett hörn i lekrummet med en massa kuddar och mjukisdjur (också perfekt att dra fram så att den ligger under ribbstolen för säkerhet då de är små och vill klättra). Sedan har jag sytt något sorts cirkustält (delade två stuvar i glut och blå/lilarandigt och sydde ihop längderna och satte en kanal längst upp där jag trädde in en gummislang) som hänger från taket där de kan gömma sig också.

tent.jpg

Senast ändrad:

Det där ser ju faktiskt mysigt ut! Överdraget, är det något köpt eller har du knåpat ihop det själv?

Jag har byggt en liten låda av överblivet material. Den är typ 100x130 cm stor och ovanpå har jag lagt ett dubbelvikt täcke. Sen har jag lagt en filt ovanpå och vikt in den under kanterna.

Här ser man lite i bakgrunden. Vi hade en madrass först men med ett barn som var expert på att dra av sig blöjan och kissa på den blev den lätt sunkig och jag kastade ut den. Detta funkar bra, den är mysig att sitta på och den är lätt att tvätta.

Det där ser ju faktiskt mysigt ut! Överdraget, är det något köpt eller har du knåpat ihop det själv?

Det blå överdraget är köpt (kan det ha hetat madrasskydd??). Rödgrönrandiga fleecefilten är hemmagjord, tog ett väldigt kraftigt fleecetyg och sydde en påse där jag la in ett täcke, stängs med kardborreband. Jag drog omkring våra tvillingtjejer på den innan de blev mobila.

Vi köpte en saccosäck, en vit fatboy. Gillar tyget då det är lätt att torka av. Har den i en hörna och ska sätta upp en läslampa på väggen och en sänghimmel så att man kan stänga in sig. Nu håller vi på att hitta kuddar att ha som ryggstöd + att hitta ett tyg till sänghimmel, när allt är klart kan jag lägga in en bild, så får du lite inspiration. :)

Annars vet jag att zody har en fin myshörna till deras bebbe, om du frågar snällt kanske hon kan lägga in en bild. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka