myror i benen på natten

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Naggur

Kan inte somna på kvällarna längre pga den värkande å krypande känslan i benen.

Läkaren sa att det inte finns nått att göra åt det rent medicinskt. men det kanske finns några knep som funkar. Typ att lägga benen lite högre, promenera precis innan läggdax, dricka kolsyrad dryck.

nån som vet om någon av dessa funkar? eller har andra tips?

hehe fan va gnällig man har blivit när man e gravid=)

å va jag e trött, hungrig, har ont i ryggen, har halsbränna, e kissnödig osv=)

Man måste ju passa på att gnälla när man får=)
 
Sv: myror i benen på natten

min mormor sa att man skulle ha knivar i sängen (sånna där man äter med).. under madrassen typ.
hon säger att den krypande känslan försvinner då. haha.

lite kul när man hittar en hel typ bestickuppsättning i hennes säng :angel:
tycker det istället verkar lite farligt ... :D
 
Sv: myror i benen på natten

Jag kom snart på att krypningarna kom efter att jag hade legat i sängen ca 20 minuter. Därför satt jag uppe i soffan eller liknande så länge som möjligt, sen gick jag och la mig och försökte somna innan krypningarna satte igång.

Inget roligt tips, men det enda som fungerade för mig.

Kan dela med mig av mina bästa halsbränne-tips istället :D :
- undvik citrusfrukter (även i juice, citronvatten etc.)
- ett glas mjölk kan lindra lite mildare halsbränna¨
- Gaviscon (receptfritt på apoteket). En tablett efter middagen/kvällsmaten, en innan man somnar och en under den nattliga kisspausen :bow:
 
Sv: myror i benen på natten

i går kväll va jag så trött när jag gick å ja mig så jag somnade ganska snabbt å han inte känna nått. de kanske funkar för mig med då alltså=)

Mot halsbrännan tar jag rennie, funkar jättebra på mig=)

Kolsyrad dryck lindrar lite om man inte har några tabletter till hands=)
 
Sv: myror i benen på natten

Följande KAN hjälpa (enligt min erfarenhet är det väldigt olika från person till person vad som hjälper):
- magnesiumpreparat, hör med läkare/barnmorska om det finns nåt du kan prova
- massage på utsidan/ovansidan av foten, under "knölen" (lite som en linje som börjar strax under knölen och går i en båge framåt och sen neråt mot kanten. Svårt att förklara.)
- även massage på fotens undersida kan funka
- lagom mycket promenad innan sängdags (rör man sig för mycket så kryper det, rör man sig för lite så kryper det...)
- ta dig ur sängen och stig upp på tå x antal ggr (inte för många, inte för få, individuellt)
- drick tillräckligt mycket vatten

Lycka till! (Och trösta dig med att de flesta symtomen under graviditeten går i perioder. Snart är det nåt annat som stör dig. ;) )
 
Sv: myror i benen på natten

hur "tidigt" kan den här känslan komma??
 
Sv: myror i benen på natten

ingen aning faktiskt. jag är i v 22 och har haft de nån vecka typ.
 
Sv: myror i benen på natten

Har alltid haft mer eller mindre besvär av myrkrypningar i benen och det som funkar allra bäst för mig är GRAPE TONIC!!!!!!
Faktiskt - det funkar! I alla fall för mig!

Lycka till :banana: !
 
Sv: myror i benen på natten

Krypningar kan också bero på kaliumbrist, så ät mycket bananer. Hittar du inget som hjälepr och problemen består så kan TENS hjälpa. Det brukar man kunna få låna eller hyra från MVC eller förlossningen.
 
Sv: myror i benen på natten

Min pappa håller också på att man ska ha två stål-knivar i kors under madrassen. Han påstår att han slipper både myror och kramp sedan han börjat med det.
 
Sv: myror i benen på natten

käkar kosttilskott, kan man ha brist för de?
 
Sv: myror i benen på natten

Hmm myror i benen har jag inge problem med, men det kankse för att jag är ute så mycket o traskar med hundarna förståss... Men däremot kan nätterna variera mycket från att sova typ hela natten den ena så vaknar man typ varje kvart av att man e kissenödig eller nåt annat som man inte kan somna för. Ibland sover man typ hela nätter i flera perioder tills det kommer en sådan där jobbig vaken period igen. Joo sen har jag visseligen ett problem till men det finns typ inge botemedel för sånt förns bebisen är ute :) det är att jag käner mej så fruktansvärt tjock och ful, jag är annars (inte för att skryta nu) smal tjej som väger en sådära 50 kg...
Jaja men snart e det över iallafall, ska bli så skönt och roligt såklart :) är det någon mer som ska ha i Februari ir??
 
Sv: myror i benen på natten

knapplån.

har hittat ett botemedel=)

Va ute i stallet igår för det skulle komma några och provrida min häst för att eventuellt ta på foder. men dom körde lite vilse så min stallvistelse vart lite mer än fyra timmar istället för drygt två som jag trodde det skulle ta. Är inte van att hänga i stallet längre. så allderles för mycket friskluft och bosta å putsa hjälper mot myror i benen=) Jag va helt slut när jag kom hem så jag somnade ganska omgående när jag lagt mig=)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 179
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp