myggmedel till små barn

MaRomer

Trådstartare
Har en 2 åring som är allergisk mot mygg. Och vill ha tips på myggmedel. Gärna sådana som inte tillhör bekämpningsmedel:/.

Sonen äter idag aerius har salva och får betapred. Tyvärr hjälper inte aerius någe vidare i förebyggande. Har på en vecka fått ge honom betapred 2 ggr. Senast idag. Ska ringa bvc i morgon och be om att få testa något annat.

Men kommer ändå behöva ett bra myggmedel. Han har långarmade tröjor. Nedstuckna i byxorna och strumpor över byxorna. Även keps. Och är inne på kvällar. Men tyvärr kommer det alltid finnas mygg och vill att han ska kunna vara ute.

Sv: myggmedel till små barn

Vi använde MyggA. De står från 3 år, så vi valde att ha det på kläderna. Vart inga märken efter medlet iaf. Sen hade vi lite på kroppen ibland. Personlogen tycker jag att MyggA är de enda medlet som funkat.

Inte helt lätt. Vi använde även något som liknade burken till tigerbalsam...

Beställde något som heter Noskito. Vill inte gärna ha något med bekämpningsmedel i som sagt:/

Jag tycker mig ha provat ganska många som innehåller naturliga saker mm under mitt lov, men tycker allt bara varit skit, tyvärr..

MyggA,är de enda som funkat...

Jag har provat badgers myggstift här hemma till dottern, det funkar ok. Inte optimalt, för några bett har hon ändå fått men mycket mindre än om hon råkat inte ha myggmedel på sig.

Om du inte alls vill ha något med medel i hade jag köpt en grej som bara har ljud, heter protector. Den kan man fästa på armen eller fast barnvagnen, ha på bordet när man äter ute eller i dörröppningen om man inte vill ha myggor in. Själv har jag den på mig till stallet för myggorna älskar mig och jag är allergisk :mad:

Om du inte alls vill ha något med medel i hade jag köpt en grej som bara har ljud, heter protector. Den kan man fästa på armen eller fast barnvagnen, ha på bordet när man äter ute eller i dörröppningen om man inte vill ha myggor in. Själv har jag den på mig till stallet för myggorna älskar mig och jag är allergisk :mad:

Å det låtes ju super! ska absolut kolla upp den!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka