Mygg och Knott(knort) medel till småbarn?

skogstomten

Trådstartare
Hjälp, vad gör man när det är massor med mygg och knort?
På armar och ben kan man ju ha kläder, men ansiktet :crazy:
Nyss när vi var ute så blev han biten både ovanför och under ögat så han ser ut som att han har fått en smäll nästan. :o

Vi ska iväg tors-sön och kommer vara ute mycket, misstänker att det är ännu mer kusar där än här.

Så vad har ni erfarna för tips? Vad kan man använda på en 1 åring?

Sv: Mygg och Knott(knort) medel till småbarn?

Använder sällan myggmedel och de gånger jag gör det bara beckolja. Problemet med barn är ju att de gnuggar sig i ögonen och det är ju inte så lyckat.
Är man inte superallergisk så är ju inte myggbett farligt, bättre att behandla med Zylocainsalva när det kliar.
Man blir ju snabbt immun ...

Problemet med barn är ju att de gnuggar sig i ögonen och det är ju inte så lyckat.
Hm ja det har du ju verkligen rätt i!
Ja han får väl bli härdad då och så får vi försöka hållas oss inomhus när det är som värst med kusar.

Det som jag vet hjälper om det blir mycket är MyggA, och för mycket myggbett är farligt speciellt för små barn. Men prata med apoteket för de vet om det är farligt för småbarn osv.

Har för mig att MyggA har åldersgräns liksom alla andra myggmedel.

Det finns hattar m myggnät.
Annars så går det att ha på myggmedlet på enstaka hårstrån sådär lite ovanpå håret,hjälper litegrann åtminstone.
Min kompis sprang en midsommar runt med en spetsgardin över sig när vi spelade kubb. Effektivt men det såg lite kul ut.

Liknande trådar

Katthälsa (Långt inlägg) Hej! Jag har en hankatt (okastrerad, ska kastreras imorgon) som är ca 9 månader. Han ska alltid vara med överallt och...
Svar
6
· Visningar
2 430
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 807
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar