Mycket tidiga tecken på graviditet

F

Fridamatilda

Vi har ju precis börjat försöka bli gravida och just nu är jag oerhört lyhörd på min kropp. OM jag är gravid så är embryot bara en vecka gammalt och jag förstår naturligtvis att ingen här kan säga om jag är gravid eller ej, det får ju tiden utvisa, men det har egentligen inte med tråden att göra. Det jag är nyfiken på är om ni som har varit gravida har märkt något så tidigt i en graviditet, alltså innan ni fått + på gravtest, och i så fall vad är det ni märkt?

Det som hänt mig är att jag senaste 3 dagarna haft några små blodblandade flytningar, vilket enligt lite googlande KAN vara en nidblödning (alltså när ägget fäster i livmodern) eftersom blödningen inträffat nästan exakt när en sån blödning kan förekomma. Tanken har förstås slagit mig att det kan vara mens eller ett tidigt missfall men det som talar emot är det varit mycket sparsamt (min mens innan jag började med p-piller var ganska riklig), ingen mensvärk och inga hinnor som kommit ut. Mellanblödningar har jag aldrig haft innan, men det kanske kan komma ändå. Ska bli spännande att se om det stämmer och att jag är gravid! Jag har inte märkt något annat direkt, men jag inbillar (?) mig att jag känner min livmoder mer nu, lite som suuuuperlätt mensvärk. Men det kan ju som sagt vara önsketänkande också :angel:
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag kände inget så tidigt. Så det kanske är ointressant för dej att höra om det lilla jag kände, men men.

Jag tog ett test samma dag som mensen skulle komma efter påtryckningar från sambon som tyckte att jag hade blivit "konstig", jag själv hade bara reagerat på att jag några dagar innan hade såååå ont i boopsen när jag frös.
Testet visade ett plus.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag kände inte heller något så tidigt, det som gjorde att jag tog ett test var för att jag började grina när sambon berättade att hans arbetskompis (som jag träffat 1 gång) mamma (som jag aldrig träffat) hade gått bort i sjukdom. Testet visade positivt och jag antar att det var hormonerna som gjorde mig så känslig. Kroppsligt kände jag dock inte ett skvatt då.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag kände något så tidigt. Med både mina graviditeter har jag fått en "visshet" om att jag var gravid, ca 1,5 dygn efter befruktningen.
Ja, det låter helt galet, och nej detta är inte statisktiskt säkerlagt, men dock så verkligt för mig.

Med sonen vaknade jag upp mitt i natten och bara visste, nån sorts dragning i livmodern var det jag kände. Med dottern satt jag framför TVn och plötsligt så kom känslan; nått kändes annorlunda i livmodern.

För båda barnen tog det mellan 3-5 månader att bli gravid, och dessa känslor kom enbart de ggr som det faktiskt hade funkat.

Så jag tror man kan känna det så tidigt; men jag tror också att sannorlikheten för önsketänkande är mycket stor. Håller dock tummarna för dig!
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag kände det supertidigt. Blev otroligt illamående dygnet runt. Jag kunde inte vända mig i sängen på natten utan att bli åksjuk. Det varade i någon vecka, jag testade då men testet visade negativt. När det sen kom tillbaka några veckor senare och jag kräktes upp frukosten testade jag igen och plussade. UL visade sen att jag var gravid (typ v. 1-3) vid första omgången med illamåendet.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag försökte ju inte direkt bli gravid när jag blev det. Jag hade precis gett upp om att jag inte skulle få något barn inom dom närmsta 4åren då jag bytt kille mm. Så jag va ju inte direkt lyhörd på min kropp. Men så här i efterhand när jag läser mín blogg om när jag va gravid men inte visste det så va det väääldigt tydligt redan första veckan. Testade + i v. 6.

Min tidiga symptom va:
Grotesk trötthet. Gjorde inte annat än sov när jag va ledig och höll på och somna i bilen påväg till jobbet på morgonen.
Flåset. Flåsade som en gris när jag red bla.
Blödningarna. Blödde bara varje gång vi hade sex. Därför jag trodde att jag hade fått mens och missade det hela. Det hela beror på min väldigt lättblödande livmodertapp och har fortsatt under hela graviditeten. Är i v. 30 imorgon!
Starkt luktsinne och annorlunda smak. Tålde inte lukten och eftersmaken på ungsbakad falukorv och tyckte att kexshoklad inte va så gott. Fast jag älskade det innan!

Allt detta hade jag alltså från det att ägget fäste fram tills dess att jag fick + på stickan.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Första gången visste jag inte om det och kände inget. Andra gången visste jag efter en vecka att jag var gravid. Då hade jag "pms" i båda brösten. Annars har jag det bara i det högra. Jag testade på BIM -6 och det var plus.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Starkt luktsinne


Japp! Det var grejen för mig - inte bara starkt utan också helt annorlunda. Jag började må illa av lukten av rengöringsmedel, det skitiga gummit i rulltrappor och sådant. Det var så jag började fatta att jag var gravid.

Maken sade också att det luktade annorlunda i badrummet om han gick på toa direkt efter att jag gått så helt klart var det hormoner som kickat igång.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Plötsligt illamående en dag ( försvann när jag åt) och väldigt uppkörd mage - betydligt värre än vid PMS.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Japp! Det var grejen för mig - inte bara starkt utan också helt annorlunda. Jag började må illa av lukten av rengöringsmedel, det skitiga gummit i rulltrappor och sådant. Det var så jag började fatta att jag var gravid.

Maken sade också att det luktade annorlunda i badrummet om han gick på toa direkt efter att jag gått så helt klart var det hormoner som kickat igång.

Usch ja. Luktar fränt as fuck... :(
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Allt är intressant! Jag har inte känt nåt i brösten, förutom att jag vid ägglossningen och ett par dagar efteråt var öm i EN bröstvårta. Men nu ingenting.

Tror jag rätt så har jag BIM runt nästa torsdag, och har ännu inga PMS-symptom, vilket alltid brukade visa sig minst 1 vecka innan mens förut med ffa ömma bröst och viss agressivitet :angel:
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Mina tidiga tecken alla mina 3 graviditeter har varit otroligt starkt luktsinne (tyckte sambon stank sprit sent på kvällen när han tagit en folköl vid 16 :)). Sen har jag haft som mensvärk i livmodern under rätt många veckor i början, vissa dagar mer och ibland mindre. Ont i boobsen tror jag att jag fått lite senare...
Håller tummarna att det tagit sig för er!
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Med första barnet kände jag saker en vecka innan mensen var beräknad, hon var inte planerad sa jag letade inte symptom heller. Hade väldigt ömma bröst och molande värk i magen. Andra barnet togs sig pa andra försöket och där kände jag ingenting varken förre eller efter pluset, trodde inte att det skulle bli ett + den gangen.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

*kl*

Jag hade även väldigt ont i tuttarna men det har jag alltid från Äl tills mensen är slut så det tänkte jag inte så mkt på. Men min kille tyckte att dom växte mer än vad dom brukar vid mens. :P
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag har aldrig haft ont i bröstvårtorna utan innuti brösten, precis som innan mens.

Sen kändes det hela tiden som att jag skulle få mens. Jag gick med menskoppen en vecka och väntade :angel:

I efterhand är det roligt att analysera, men egentligen tror jag inte att det spelar någon roll om man känner något eller inte. Man kan bli lika gravid utan att känna ett dugg hur mycket man än försöker känna efter. Jag tror inte att det finns något säkert tecken!!
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag har bara vetat, båda gångerna utan några symptom. Tröttheten har kommit i 2a månaden, brösten börjat växa kring v.12 inget illamående eller behov av att springa på toaletten. Inget ökat luktsinne först mot slutet. Tur de för jag jobbade ju som slaktare när jag väntade 1a barnet!!

Med dottern så slarvade vi ju med kondom 1 ggr. Några dagar senare stack det till regält i magen och jag sa till maken att nu fäste ägget och sen kanske 10 dagar senare testa jag positivt :D
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Nästa vecka kommer jag nog springa på toa hela tiden och kolla så att det inte kommer nån j***a mens :D Fast sååå besviken kommer jag inte bli, det är ju faktiskt bara första försöket denna månaden ;)

Nej det är klart, vet ju att man inte behöver känna ngt alls. Men lite kul att se om det man tycker är graviditetssymptom verkligen var det eller om man inbillade sig. Samt kul att få veta andras upplevelser tidigt i graviditeten och hur olika det kan vara!
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag har en känsla av att det är något men jag vågar inte lita på den...Det är inte så att jag "vet" men nåt känns annorlunda, helt klart.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag köpte "billiga tester" och testade hela tiden :angel: Det blev ju ett par gånger innan det tog sig. Många tester blev det. Jag som aaaaaaldrig skulle göra så. ETT test sen fick det räcka. *pfff* Det höll jag inte alls.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

hrrmmm, jag har BARA lyckats göra av med 3 st redan men tala inte om det för någon :angel:

Otålig? Nääääää :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
487
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Nu har jag gjort något man kanske inte "borde" göra, nämligen söka på nätet efter information om ett läkemedel (eller liknande) man...
Svar
14
· Visningar
4 524
Senast: kem
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 013
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp