E
endora
Sitter på nålar just nu, väntar bara på att mobilen ska ringa. Fick ett riktigt trist och oroväckande samtal av de som har hand om min häst i morse; de hade hittat honom skakande och ihopkurad på golvet i boxen.
Veterinären kallades ut, och tempen är 35, 7! Har aldrig hört talas om en häst med så låg temp som inte ligger inför döden, så jag blev ju självklart helt förkrossad.
Hans temp ligger normalt på 38, så 35.7 låter verkligen extremt.
Veterinären undersökte hon och sprutade i smärtstillande och satte honom på dropp, han nämnde att han inte kände någon förstoppning men han tyckte tunntarmen låg ovanligt långt bak. I boxen låg dock ingen avföring.
Igårkväll var han tydligen pigg och alert och tjejen red honom, han åt och drack normalt.
Nu är de påväg till strömsholm med lillkillen, är så fruktansvärt orolig. Skulle vara så hemskt om det här var slutet för min grabb.
Snälla ni som läser, har ni någon tanke på vad det kan vara?
Kolik? Bukhinne-inflammation? Förgiftning?
Uppskattar allt ni har att säga!
Tack!
Veterinären kallades ut, och tempen är 35, 7! Har aldrig hört talas om en häst med så låg temp som inte ligger inför döden, så jag blev ju självklart helt förkrossad.
Hans temp ligger normalt på 38, så 35.7 låter verkligen extremt.
Veterinären undersökte hon och sprutade i smärtstillande och satte honom på dropp, han nämnde att han inte kände någon förstoppning men han tyckte tunntarmen låg ovanligt långt bak. I boxen låg dock ingen avföring.
Igårkväll var han tydligen pigg och alert och tjejen red honom, han åt och drack normalt.
Nu är de påväg till strömsholm med lillkillen, är så fruktansvärt orolig. Skulle vara så hemskt om det här var slutet för min grabb.
Snälla ni som läser, har ni någon tanke på vad det kan vara?
Kolik? Bukhinne-inflammation? Förgiftning?
Uppskattar allt ni har att säga!
Tack!