Mycket bog??

A

Ammi_L

När man kör en häst, jobbar den mest med bogen då?

Jag rider en islänning som jag gärna skulle börja köra men
eftersom han behöver jobbas mer bak så blir jag tveksam..

Någon som vill hjälpa mig?? :)

Mvh Ammi

hästen skall jobba med bakben och rygg i körning. Han anstränger sig garanterat mera i körning än vad du kan åstakomma i ridningen. I körningen så strävar vi efter samma mål som i dressyren dvs att flytta hästens vikt bakåt för balans och samling. detta gäller skolkörning men jag antar att det är vad du är ute efter. Tänk på att inte låta hästen dra en för tung vagn i början. Till en islänning så är det lagom med en lätt rockard och börja med 20min pass och öka sakta tiden.

Tack så jättemycket för det svaret!

Han som äger stallet är körinstruktör men eftersom vi precis
är nyinflyttade så har jag inte hunnit prata med honom än
men han kan nog hjälpa mig med inkörning osv

Tack än en gång! :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
323
Senast: Cactus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 198
Senast: Derivata
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama