Sv: My Dog

Va där, torsdag,fredag! Det blev ett par toppendagar för oss! Göte (wakondas goethe) blev Bästa mastiff,hane och bäst bäst i mostsatt kön! Han är redan sv.champion, men fick iaf 2 st CACIB sammanlagt :D Toppenöjd med en mycket trevlig mässa! Tyvärr hittade jag varken säng eller täcke till honom!

Va där, torsdag,fredag! Det blev ett par toppendagar för oss! Göte (wakondas goethe) blev Bästa mastiff,hane och bäst bäst i mostsatt kön! Han är redan sv.champion, men fick iaf 2 st CACIB sammanlagt :D Toppenöjd med en mycket trevlig mässa! Tyvärr hittade jag varken säng eller täcke till honom!
Glömde bilden:)
st.jpg

Kl

Vi är nu klara och fick nöja oss med 2 VG, ganska väntat i Juniorklass. Hon har skött sig bra iaf! Igår fick halvsyrran som är året äldre Cert så vi glädjs med dem!

*knapp lån*
Ingen som var vid russlarnas ring, som kan berätta hur snacket gick. Har en kompis som ställde där, och enligt henne var det väldiga diskutioner om hur domaren dömde.
Har någon bilder på Shappisar ser jag gärna dom, vet knappt hur "min ras" ska se ut:o

* Jenny *

Åååååh, jag ville ju också! Jag hade planer på att gå på MyDog, men min dumma uppsats med deadline måndagen den 9 januari kl 12.00 slog sönder mina planer.

Eller ja, jag slog sönder mina planer själv genom att inte påbörja uppsatsen och göra klart den i tid utan istället behöva stressa in i det sista. :angel:

Grymt bra bilder!

Kl

Ja nu är det över, igen.
Jag var där tors, lör, sön och shoppade lite, promotade företaget, kollade på lydnaden och hängde i en väns monter. :)

Såg dock inte alls många bukefalister i år?

*kl*
Jag var där torsdag och fredag. På torsdagen gick det som väntat inte speciellt bra, excellent på min öppentik och excellent 2 på min hane.
Bättre domare på fredagen så då fick tiken ex3, min valp blev BIR och min hane blev 2bh med cert och cacib. Han behövde inget mer innan han fyller 2 men det är ändå roligt att placera sig så bra!

Vet inte om jag såg dig, misstänkte faktiskt det. På lördagen, om du hade Iver med dig.

Iver var tyvärr inte med. Men nästa år är jag sugen på att anmäla till lydnaden. :)

Jag kikade dock massor på din ras då en väns uppfödare ställde, men jag har ingen aning om jag såg er.

Aha, din väns uppfödare råkar inte ha 2 långhår och en korthår..? Isf kanske jag såg dig ändå:P Jag hade den lilla korthårstiken som gick i junior.

*KL*

Jag var som sagt där och tittade med en väninna, vi var där ett par timmar på fredagen och även lördagen. Var mest dit för att titta på staffarna och hon på cavaliererna. Blev en del bilder, men visar bara ett par stycken så inte tråden blir totalt bildbombad. :p Resten finns att se i mitt facebook-album.

396686_10150579940852975_610472974_10656200_1707877627_n.jpg

402296_10150579941227975_610472974_10656208_1095816920_n.jpg

388949_10150579941577975_610472974_10656216_1799065542_n.jpg

388618_10150579942167975_610472974_10656232_1766130763_n.jpg

384124_10150579944032975_610472974_10656262_1276343263_n.jpg

*KL*

Jag var där alla dagar med mina afghaner. Torsdag ställde jag ut (min championtik blev bästa tik 2 med r-cacib och min hane blev bästa hane 2 med cert och r-cacib :banana: ), fredagen tävlade jag freestyle och alla annan tid spenderades i vår rasmonter. :p

Här kan man se våra freestylestarter. Inte de vackraste, men men. Zoria kom 10a med uppflytt, hon höglöpte och hade byxor på sig för andra gången någonsin vilka verkade göra henne lite.. eh. pilsk. Hon blev heeelt knäpp och skällde t.o.m. :eek: Cerberus slutade på 6e plats med sin andra uppflyttning. Inte illa pinkat för två afghaner mitt bland alla vallhundar, och.. tja.. betydligt mer föriga raser i alla fall. ;) :D

Cerberus:
http://www.youtube.com/watch?v=ighty4AQ_Po

Zoria:
http://www.youtube.com/watch?v=-aPO65syAd8

Haha! Du får påpeka att det bara är klass 1, och att tiken faktiskt inte brukar gå så där...hysteriskt. Om något så brukar hon fastna med nosen i mattan istället. :p

Åh dig såg jag, med båda hundarna! Hundraser man lägger märkte till i alla fall jämförelsevis med andra vanliga raser som gärna förekommer i olika sammanhang. Det var kul att se tiken så glad! :D

Nåja, om du lägger in filmer kanske jag också borde göra det, som ett bidrag från rallylydnaden ;)
Här är filmen från lördagen har nog aldrig någonsin varit så sjukligt nervös! Men trots det lyckades vi klipa en 2eplats! :)
Sedan tävlade vi även på söndagen och här hade det mesta av nervositeten försvunnit vilket gav oss ett bättre helheltsintryck, och denna dagen lyckades vi dessutom att knipa förstaplatsen!

Är stolt över min lilla klubb -Mölndals Hundsällskap, vi lyckades att få pallplats i nybörjare, fortsättning samt avancerad klass i båda dagarna! :)
(ej mästarklass eftersom vi inte har någon som tävlar där ännu :p)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 483
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
  • Lymfangit
Tillbaka