Mustangs foder..

Molin

Trådstartare
Okey ville bara kolla upp vad ni här inne tycker om
Mustangs foder, bra lr dåligt?

Hästen kommer på lördag så jag tänkte köpa
hem musli ur mustangs foder men ville kolla
lite vad ni tycker om fodret.

Hur är priserna på mustangs foder någon som vet?
Någon som kanske köper mustangs musli?

Tack!

Sv: Mustangs foder..

Hmm, tror jag kommer att köpa Mustangs musli, någon som
ev kan säa ungefärligt pris?

Molin skrev:
Okey ville bara kolla upp vad ni här inne tycker om
Mustangs foder, bra lr dåligt?

Hästen kommer på lördag så jag tänkte köpa
hem musli ur mustangs foder men ville kolla
lite vad ni tycker om fodret.

Hur är priserna på mustangs foder någon som vet?
Någon som kanske köper mustangs musli?

Tack!

Du får samma svar som då du frågade förra gången. Om ett kraftfoder är bra eller dåligt beror på om det passar till det grovfoder du har. Ett kraftfoder med högt proteininnehåll tex är ett bra och passande komplement till ett grovfoder med lågt proteininnehåll osv.

ge.

*knapplån*

Undrar också då jag funderar på att gå över från pelleterat till ett muslifoder. Har kikat lite på Dynavena och fibergi musli, men är öppen för andra alternativ. Min analys på grovfodret har jag koll på så den behöver vi inte bekymra oss om. ;) Är mustang något att titta närmare på?

//Alice

Mustangs foder ffa muslin är jättebra! Smaklig o bra i övrigt, dessutom inte dyr i förhållande till många andra musli o övriga foder. Rekommenderar! (även om jag inte vet din analys hihi :devil: )

ann80 skrev:
Mustangs foder ffa muslin är jättebra! Smaklig o bra i övrigt, dessutom inte dyr i förhållande till många andra musli o övriga foder. Rekommenderar! (även om jag inte vet din analys hihi :devil: )

Ja men då testar jag och köper en sådan.
Jag har ju Dalvikskvarn här vid mej, det ända stället.
Lr jag har väl Granngården ca 2.5mil ifrån mej.

Vet någon vad Mustangs musli foder kostar hos granngården
och hos Dalvikskvarn? På ett ungefär alltså.

Jag har även oxå funderat på Fibergi musli, får man fråga vad
det är för skillnad utav vanlig Fibergi Låg och Fibergi musli?
Trodde först det var samma sak :P

Jag har tittat på Mustang, och det ser trevligt och smakligt ut.
Men de har inget foder som ligger speciellt högt i protein, så därför har jag personligen aldrig fodrat med det.

I år skulle jag kanske kunna använda det, men havre passar lika bra, och det ingår i stallhyran, så... :angel:

//Praktisk! (snål? ;) )

pinky skrev:
Jag har tittat på Mustang, och det ser trevligt och smakligt ut.
Men de har inget foder som ligger speciellt högt i protein, så därför har jag personligen aldrig fodrat med det.

I år skulle jag kanske kunna använda det, men havre passar lika bra, och det ingår i stallhyran, så... :angel:

//Praktisk! (snål? ;) )

Haha, snål nja det tror jag inte du är.
Jag har ju allt som ingår alltså, hö/enislage, Korn kross
och havre samt spån/halm.
Jag tänker ge henne korn och hö samt ensilage ev någon dl havre.
Men jag vill ha ett musli foder oxå till henne och ägaren ger henne
musli och havre nu jag vill ha korn då jag själv tycker hon behöver lite mer hull ;)

Molin skrev:
Jag har även oxå funderat på Fibergi musli, får man fråga vad det är för skillnad utav vanlig Fibergi Låg och Fibergi musli?
Trodde först det var samma sak :P

Fibergi Müsli är ett havrefritt koncentrat som innehåller nästan dubbelt så mycket protein per/kg som Fibergi Låg.

ge

swebec skrev:
Fibergi Müsli är ett havrefritt koncentrat som innehåller nästan dubbelt så mycket protein per/kg som Fibergi Låg.

ge

Aah, okey då vet jag.
Hmm, gud varför ska allt detta vara så
svårt och välja..?
Nu är det så att jag har aldrig gjort analys
på höet utan mina hästar har alltid varit fina i hull osv
utan någon sådan koll.

Hmm, jag tror jag ska köpa Mustangs musli
först och se hur den är, och vad hon tycker
om den.

Jag ringde Dalvikskvarn idag och om man ville
ha fibergi musli så kunde dom beställa hem
men det är inget dom har inne annars.

Jag har kollat på müslin från Mustang, Hippo och Krafft. Är helt klart mest intresserad av Kraffts! Om man skiter i analysvärden och bara kollar på hur det ser ut och känns så är det mest pellets i Mustangs, bättre i Hippos och massor av variation i Kraffts. Inte konstigt att Kraffts kostar mer då. Innehåller dessutom mer protein och energi per kg.

Jag har provat mustangs musli och tycker att den är både billig och ser/luktar gott. Tyvärr så har jag svårt för att få tag på det så det blir Hippo för min del.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 275
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama