Mustang protein + Vs hippo alfa...

C

Colombia_Girl

Mustang protein + Vs hippo alfa dvs pris, kavlitet, mängd och hygien..
kommer ni på nått mer så skriv gärna det :)

hjälp mej nu! :D :bump:
 
Sv: Mustang protein + Vs hippo alfa...

Har ingen erfarenhet av Mustangfoder öht...

Hippo alfa har lite högre kvot(13,5) än mustang protein(13) och det är ju bra när man har sånt grovfoder som vi.
Jag köper en säck(25kg) alfa för 136:-(5,4 kr/kg)
Det är ju inte så himla långt till återförsäljaren heller...

Fraggeln gillar det iaf :d
 
Sv: Mustang protein + Vs hippo alfa...

Mustang Protein+ kostar 5,-/kg och råprotein är 15,5%. Priset varierar hos åf. Jag är jätte nöjd efter 3 veckors användning, bytt från Hippo till Mustang, båda fodermärkena tillverkas på samma ställe.
 
Sv: Mustang protein + Vs hippo alfa...

Råprotein 15,5% säger inte så mycket för de flesta. Har du värdet på gSRP/kg foder istället?
 
Sv: Mustang protein + Vs hippo alfa...

Visst har jag det!
Smb råprotein 130g/kg.
 
Sv: Mustang protein + Vs hippo alfa...

japp... jag får en lite lite högre kvot med hippo alfa än med mustang... hm... :)
 
Sv: Mustang protein + Vs hippo alfa...

Jag skulle tipsa dig på att ge ett mer proteinkoncentrerat foder så att du slipper ge så himla mycket energi till henne! Alfan räcker inte långt! Bättre då att bara ge krafft + grön eller protein OCH bara lusern hack på kvällen, tex 2 kg (eller ett bättre hö)! Hon åt väl inte så mycket hö förra vintern ändå så hon kanske klarar sig på bara hacket! Energin blir då inte så fasligt hög! Hon har ju lite hull om magen ändå om man säger så :love:

Vill inte säga att du ska ge si och så, men jag vill tipsa och ge lite råd...då jag vet hur krångligt att räkna ut med dom dåliga värden vi har :idea: och sen är hon som sagt lite tjock :o ;)

1 kg protein och 2 kg lusern hack till kvällen + hö på dagen räcker för att få upp givan till 6. Om hon inte äter mer än 12 kg ute!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 695
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Rider ni gärna med sällskap eller rider ni mycket ensamma? Har ni någon stallgrupp som ni skriver i eller hur bestämmer ni ”riddejt”...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 974
Senast: Ketrawzc
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 942
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
82 282
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp