Mustang Foder

Sv: Mustang Foder

tycker de verkar bra. hästen gillade det, har haft både pellets och musli. rätt likt hippon i stl och pris.

Har bara testat müslin och min pålle blev lite galen av den trots avsaknaden av havre...

Har testat muslin, och hästen tyckte det var gott. Men jag tycket att det blev dyrt i längden för en säck räckte inte särskilt länge.

Har Mustang på vår ridklubb.Ger inte av det själv då jag har eget foder, men tycker att det verkar helt OK. Däremot har vi haft en häst som fick foderallergi av den...

Superfoder! Har gett Mustang i ett par år. Ger Orginal under vinterperioden och varvar in Active under tävlingssäsongen. Ger även Mustang mineraler. Min ponny är fin i pälsen, bra i magen och i humöret. :banana:

Ger båda hästarna mustang orginal samt muslin. Fungerar utmärkt och ger hästar som inte "tänder på". :banana:
Har aldrig haft problem med dålig lukt eller annat.
Alltid fått bra hjälp med att beräkna åtgång per häst. Ger även deras flytande B och E vitamin.
Jag är jättenöjd,

MercedesBenz skrev:
Har bara testat müslin och min pålle blev lite galen av den trots avsaknaden av havre...

Provade deras havrefria müssli förra vintern o mitt varmblod blev oxå galen av det. Likaså inackoderingen. Ringde Mustang o då hade de aldrig hört något likanande tidigare så jag trodde det var våra hästar som var lite udda:crazy: . Härligt att höra att flera har råkat ut för samma sak

Ger mina hästar muslin. Det funkar v'ldigt bra, de tycker det är gott och de fungerar bra både i magen och vid ridning!

Jag tycker müslin är jättebra,iaf till min förra häst,då hon va mycket kräsen.

Givit Mustangs Fiberforer i över ett år nu. Har aldrig haft ett bättre foder. Har ett halvblod som är super het och svår att hålla i vikt, men efter Fiber Fodret.... inga mer problem:banana:

Ger Mustang orginal och müsli. Han får 2,5 kg orginal om dagen och 1 kg müsli.

Min häst kan inte äta foder som inneåller havre då han blir alldeles för stissig på det. Krafft verkar han inte gilla då han nästan aldrig åt upp det men Mustang går åt fort.

Jag ska precis byta foder på min 4 åriga arabhingst som tidigare gått på krafft groov, så jag har varit och köpt Mustang Musli orginal idag så vi får hoppas att han går bra på det och inte blir het och galen som jag hört att vissa hästar blvit i den här tråden. Min hingst kan absolut inte ha havre i sitt foder han blir totalt galen :crazy: därför köpte jag havrefritt.

Senast ändrad:

Hej, jag ger mitt hbl sto mustang original (pellets)
hon fungerar bra men har lite för lite "gas" på bara mustang, så för att få mer energi i henne så ger jag krafft sport som komplement!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
501
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt två besättningar foder i småbal och tagit analys på båda. Vad har ni för tankar om detta foder? Uppskattar alla...
Svar
6
· Visningar
405
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 237
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka