Musskrämmare med ultraljud?

Sv: Musskrämmare med ultraljud?

Har haft halvdyra varianter (ca 500-700:-) i hus, sadelkammare och garage i 3 år nu. Frekvensen går att ställa in.
Funkade bra första åren men i år verkar det som de har vant sig?? Eller är de utslitna, har iaf möss i sadelkammaren igen.:devil:
hör bara 1 av dem och den var tyst från början så jag tror inte den funkar som den ska...fast vi har inga möss i garaget där den sitter, så den stör tydligen både möss och människor....:crazy:

Fast det där handlar om de som har elektromagnetiska pulser, det som TS frågade om i tråden var de som använder ultraljud. Så jag vet inte om det finns någon direkt relevans mellan de två? Alltså om de är likadana som de andra?

Däremot så såg jag igår när jag googlade att om apparaten inte SJÄLV byter frekvens, så ska man byta frekvens ofta (helst varje dag) annars kan mössen vänja sig vid den?

Hittade den här btw, dock gammal:
http://www.musbo.info/dss1.html

Sidan är inte opartisk dock, men skulle tro att det där är en stor del av varför användare har så skiftande erfarenheter av 'musskrämmare'? Att det funkar perfekt för vissa, och noll effekt för andra. Att förutom skillnad på apparaterna, så 'miljön runt om' spelar in?

Det ska jag prova ! Jag har möss i min nästan nya bil !
Har fångat 4 st med vanliga musfällor i bilen .

Hej från Hambo

Där ser man! Då vet jag i allafall att om jag ska köpa en sådan, då kan jag ju undvika Glanshammarsmodellen! För Glanshammar är ju i mina trakter!

Jag har en rätt dyr variant Topo musskrämma. Är rätt tveksam om den funkar. Igår hade vi en mus i köket och kopplade in musskrämman, det slutade med att jag höll på att skrämma iväg sambon i stället. Men musen var fortfarande kvar i morse :mad:

Jag har en rätt dyr variant Topo musskrämma. Är rätt tveksam om den funkar. Igår hade vi en mus i köket och kopplade in musskrämman, det slutade med att jag höll på att skrämma iväg sambon i stället. Men musen var fortfarande kvar i morse :mad:
Då var det väl fejko :D

Ah, ett proffs!

Berätta gärna vad jag gör för fel då?

Jag har varken kallvind eller krypgrund.

Mössen bor oftast i köket och hur de kommer dit har jag ingen aning om! Det låter som att de knaprar i väggarna också. Det är öppen planlösning kök/hall/vardagsrum och skrämmaren sitter i köket sedan mer än en månad tillbaka. Ljudet borde kunna studsa på hela våningsplanet.

De verkar absolut inte bry sig om den, man ser dem oblygt sitta alldeles intill :o Muslortarna är överallt på våningen med ansamling nära skrämmaren :p

Ändå har jag flera ggr fångat dem i en låda och burit ut dem till stallet :o där det visst kan vara mysigt att bo när man är mus. Massor av mat finns det där också.

Är du alldeles säker på att vi inte har en stam som är helt tolerant mot oljud? Min teori är att vi samlat på oss döva möss eftersom de flyttar in där två barn väsnas :D

Det satt en sån pryl i garaget när vi flyttade in. SJUKT irriterande ljud så jag slet ut den. Nu håller katterna musbeståndet i schack :D

Vi har en sedan sex-sju år och den fungerar. Den sitter i sadelkammaren fr o m tidig höst och fram till våren, och vi har aldrig sett spår av möss där.
Märket heter Silverline, tror jag, och den kostade mellan 200 och 300 kronor.

Att Immers mösskrämmare fungerar i sadelkammaren får nog tillskrivas ultraljudet till 100% — ingen har ännu lyckats påvisa att elektromagnetiska pulser via elnätet har någon som helst skrämseleffekt på möss i ett hus.
Pelle

Har raderat två inlägg som var lite för reklamiga för en enskild firma för att helt följa forumreglerna. Åsikter om modererandet tas med mig eller med admin Gunnar.

/moderatorn

Ändå har jag flera ggr fångat dem i en låda och burit ut dem till stallet :o där det visst kan vara mysigt att bo när man är mus. Massor av mat finns det där också.

Ta dem till bilen och kör iväg dem några kilometer till någon annans hus, annars kommer de tillbaka. Det är dessutom ett bra sätt att hämnas på folk man inte gillar ;)

Bäste Ullo! Jag har i mitt inlägg klart och tydligt deklarerat att jag är en branschmänniska. Eftersom det finns så mycket okunskap om musskrämmare, så ville jag informera om vad som gäller vid elektronisk sanering — med 23 år i branschen borde mina ord väga tungt...!
Att inte lita på forumläsarnas filreringsförmåga när det gäller reklam för tankarna osökt till totalitära stater som Kina, m.fl.
Raderas detta meddelande, så får vi bekräftelse på att ni räds en öppen debatt.
Mvh
Pelle Båth

Du får jättegärna debattera och skriva fakta i mängd.
Men du får inte länka till era hemsidor.

/moderatorn

OK!
Då får jag be alla intresserade istället att googla på t.ex. "fakta skadedjur", så kan alla botanisera själva.
Pelle Båth

Varför inte istället ta chansen att tala om hur det fungerar att skrämma mös med ultraljud, vad som ev skiljer de olika märken (utan att direkt nämna dem vid namn) som finns, och vad man ska 'titta efter' när man köper en musskrämmare, och tänka på vid placering etc?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar