Musli utan mineraler?

Bellafjella

Trådstartare
Hej. Kan någon tipsa mig om något Muslifoder som inte är komplett? Dvs jag vill själv tillsätta ev havre, mineraler etc.

Vet att Krafft har Musli som varken innehåller havre eller mineraler, men är det ett bra foder? Finns det några fler?

Sv: Musli utan mineraler?

Tänkte skriva om kraffts müsli men den visste du redan om. En i vårt stall använder den och hon verkar nöjd. Själv tycker jag den är ganska smulig.

Jag tror att den är smulig för att müslin blir "för våldsamt" omrörd. Då sönderdelas innehållet.
// Linda

mahlmt skrev:
Jag tror att den är smulig för att müslin blir "för våldsamt" omrörd. Då sönderdelas innehållet.
// Linda

Oki jag märker det när jag ska fodra hennes häst då det nästan bara är smulor som åker ner i krubban :crazy:. Jag har själv Hippos müsli och den smular inte alls sådär. Du har säkert rätt i det du skriver.

Kraffts musli är jättefin när man blandar den med havre o mineraler!:)

pys1 skrev:
Kraffts musli är jättefin när man blandar den med havre o mineraler!:)

Oki det är inte den krafft müslin som min kompis köper tyvärr. Aldeles för mycket smul. Men hon blandar med betfor så det går bra det med :).

jag ger kraffts müsli och är jättenöjd, dock inte med priset kanske!
har kollat hippos sortiment, men vad jag förstår (de har nog bytt namn på sina sorter så jag blir lite förvillad) så har dom bara müslifoder som är komplett.

dynavena, dodson & nåt och sen finns det väl fler foderföretag som borde ha müsli? dock är nog dom dyrare än krafft (tror jag).

jo förresten så TROR jag att hippo har en sorts müsli som är havrefri (dock innehåller det nog mineraler). Det heter Cool nånting. Jag tror att det va müsli, annars så va det pellets-form.
det måste va nytt för jag har aldrig sett det innan (såg det i affären nu i veckan)

Hmm, jag vet inte... Jag har kollat in Hippos musli men vad jag vet så är den väl komplett? Eller har jag missuppfattat kanske...

Nåväl, jag vill helst reglera mängden spannmål och mineraler själv eftersom jag försöker utgå så långt som möjligt efter vad jag har för hö. Som just nu t ex har jag ett kanon-hö och pålle behöver inte speciellt mycket havre eller korn. Då kan det bli lite knepigt med ett helfoder.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
501
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
371
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 237
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama