Müsli senior.

dixy

Trådstartare
Hej tänkte att ge mitt 21 åriga sto müsli senior från Mustang. nån som ha provat detta foder? tacksam för svar

Sv: Müsli senior.

Hej, jag har gett min häst senior musli, (mustang) och det har fungerat
väldigt bra! Om man ger hästen enligt anvisningarna så vet man att hästen får i sig allt den behöver. Min häst är 24 år och super pigg. Jag kan varmt rekommendera senior muslin! /Pea

Sv: Müsli senior.

Om man ger hästen enligt anvisningarna så vet man att hästen får i sig allt den behöver.

Nja, så enkelt är det tyvärr inte...

Fodertillverkarna utgår från en standardhäst som äter ett "perfekt" hö, och så får man ju ytterst sällan till det i verkligheten.

Har du ett grovfoder med lite skeva mineralvärden så kan det bli fel ändå, och när det står att rekommenderad giva är 1-3 kg, vid vilken nivå blir det perfekt för just din häst? Den högre givan ger ju tre gånger så stort tillägg som den lägre, och det är ganska stor skillnad. Inte i totalfoderstaten, men om man använder fodret som mineraltillskott.

Utgå från höanalysen och din häst. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 028
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
543
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka