C

celeste

Har någon ett väldigt bra tips hur man får fina tex ryggmuskler??:)

Sv: Muskler?

Klättra när hästen är på tygeln/i rätt form.
Cavaletti bommar. :)

okej, jag har ju klätrat en hel del nu när snön finns;P;P....hur länge tränar du över bommar??:banana:

jag varierar muskel träningen hela tiden så nån gång i vecka bara blir det kavaletti med olika sorters övningar ca. 25 min

fast det ultimata är att klättra i form! slår all vanlig klättring:D

okej:)..tack så mycket..för jag behöver värkligen råd nu, för min häst har inte kunnat bli riden på ett tag då hon har haft kolik....så nu när hon sätts igångigen vill ja gärna bygga upp lika fina muskler som hon hade innan.

hehe, mjo...klättring i form har det blivit en del nu...och jag känner ju att det hjälper, men man vill ju variera lite:P

aaa, men om man rider över stock och sten, tex. i skogen, så lyfer de automatiskt på benen och använder ryggen. Som cavaletti fast kul för hästen:banana:

aa precis...o det e samma sak som at rida i snö typ..jag har en äng som det finns en brant "gammal" pulkebacke, o ute på den ängen arbetas hon nu med o få lyfta på benen o klätra o så...men tycker du att det finns en "maxtid" för att rida i snö o så? kul fråga;P;P=)

tja... när det är snö går det ju inte att ha någon kortare maxtid på pulsandet om man inte har ridhus:idea:

Fast när dom vänjer sig och får muskler blir det ju mindre jobbigt

min har däremot inge muskler på baken och ser ganska "kal" ut då..... Inte minst i dressyren Tips?!

hmm...asså det ända tips jag kan tänka mej är ju att passa på att rida oräntligt nu när dte finns snö..asså ja menar..rida mycket i snön så att dom lyfter menen..rida mycket i trav i snön..för om dom inte lyfter på benen så tipopar dom på näsan;P;P..näe men du fattar...det tvingar dom att lyfta benen..o bommar då;P;P...ungefär samma saker som man gör när man vill bygga upp rygg musklerna;P;P

Okej ;)

det är så hatt min har svårt som få att bygga muskler.... Har hållit på i månader nu men det är "bara" lite bättre :angel:

okej, a det e svårt o bygga upp muskler..men asså...hmm..hur ofta rider du?..

vad?! hur länge allmänt?

= ca, 40 min 7 dagar i veckan

okej, asså bara undra:P..men asså...hmm...det e väldigt svårt att få upp muskler..aja...lycka till med o få fina muskler på din pålle;D

Korrekt foder, arbete i en för hästen bra form.
Klättra i skogen. Skritta i blandad terräng. Cavalettiarbete. Galoppfattningar - helst från skritt till samlad galopp ett par steg sedan tillbaka till skritt. Öppnor och slutor. Gymnastikhoppning. Trava i snön.

Polly_Mulle skrev:
Korrekt foder, arbete i en för hästen bra form.
Klättra i skogen. Skritta i blandad terräng. Cavalettiarbete. Galoppfattningar - helst från skritt till samlad galopp ett par steg sedan tillbaka till skritt. Öppnor och slutor. Gymnastikhoppning. Trava i snön.

tack så jättte mycket:)

mitt råd... som ja själv fått av en kompis en gång..
arbeta hästen ett tag till å ställ sedan av den i en vecka lr så.. då får ju kroppen tid att återhämta sig å det är då den bygger muskler...
funkade jättefint på min häst... trots att han e 26..

Jag slår ett slag för tömkörningen!!! Det har gjort underverk på min häst. Perfekt sätt dessutom att sätta i gång efter vila, skada etc.
Jag tycker dessutom att det är riktigt kul, skaffa dig en bra gjord bara så att den inte glider runt magen. Om du aldrig tömkört skulle jag rekomendera att du får hjälp 1:a gången

Lycka till!!

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: Anna-KarinO
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama