Hej! För ca 3 månader sedan hittade jag min häst helt förstörd i hagen. Höger framben , ca 10-15 cm från knät mot bogen var det ett stort ”hål”. Hela muskeln hängde ut , och hästen fördes direkt till veterinärklinik. Han fick genomgå 2 st operationer , och en hel del omgångar där man gick in i såret och tog bort död vävnad då stygnen inte ville sitta och dom valde att såret skulle läka öppet. Efter ca 2 veckor fick jag ta hem honom igen. Det har verkligen varit en lång resa för både mig och honom , och vi trodde ett tag att han skulle få somna in då skadan var så pass stor. Men snart har såret läkt ihop helt , och nu till min fråga. Eftersom det var en så pass stor defekt , och han har avsaknad av muskulatur , hur ska jag sätta igång honom igen nu när det är dags om någon vecka bara? Jag har rådfrågat veterinärer , men tycker inte jag får några bra svar. Jag är väldigt rädd för att gå för snabbt framåt , så att jag på något sätt ”förstör” något. Bifogar med en bild men vet inte om den får vara kvar då den är rätt ”grov” hehe.
Jag har tagit bort bilden, kanske den kan läggas in i ett senare inlägg så att det inte visas som omslagsbild till tråden. Gunnar
Jag har tagit bort bilden, kanske den kan läggas in i ett senare inlägg så att det inte visas som omslagsbild till tråden. Gunnar
Senast ändrad av en moderator: