Muskelkramp

MissFideli

Trådstartare
En kollega till mig har problem. Han stod och höll i sig i bussen när föraren tvärnitade. Det gick inte fort, men han slet till något i axeln som inte blir bra. Det är 2 veckor sedan och han har ätit morfin i drygt 1 v utan resultat. Nästa tanke var kramp i muskeln som gör att en nerv kommer i kläm. Det domnar i arm och hand. Stesolid sattes in för 4 dagar sen och hjälper lite men inte bra. Sjukgymnasten vägrar peta på honom.
Vad kan mer göras, har ni tips?
 
Ta kontakt med en naprapat. Jag går regelbundet hos en sjukgymnast som också är naprapat och han trollar mycket med nerver som ligger i kläm. Jag hade problem med en axel som kändes som den brann och i början av sessionen domnade hela händerna bort när han manipulerade stället, sen i slutet av sessionen hade jag full känsel. Så naprapat, eller massör/sjukgymnast som också är naprapat är mitt tips.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
734
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 361
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp