Muskelenzymer - CK värde

B

**BORTTAGEN**

Hej!

Är det någon som kan hjälpa mig att förklara vad CK-värdet är, när man tar blodprov?

Vad kan det bero på att muskelenzymer läcker?

Mycket tacksam för svar!

Hls

Lotta :smirk:

det ska var så lågt som möjligt.har din häst lätt för att få korsisar,,. kolla igenom foderstaten. det på verkar vad du ger hästen och vad hästen förbrukar(för musklerna)

korsisar, vad menardu med det? Snälla, förklara hur du menar med foderstaten...

Lotta

Korsförlamning ger höga AST- och CK-värden. Värdena kan ligga kvar på en hög nivå även efter att hästen är bättre igen - men jag vet inte ett smack mer än just så.

mandalaki

Hej!
Muskelceller inehåller mycket CK-enzymer,har man då en muskelskada stiger CK.
CK finns i hjärta,skelettmuskulatur och hjärna.
Så är det på människor i alla fall. :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Hej jag är en man på 41 år och står på ecitalopram I 25 +år med tillägg av mirtazapin 30mg. Jag känner att mitt liv är begränsat pga...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Bansai
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 356
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur