Muskelbyggande?

Z

Zannaah

Kan någon ge förslag på vad man kan ge en häst som behöver bygga på sig muskler och förbättra konditonen? Vet att e-vitamin är jätte bra, finns med något mer?

Sv: Muskelbyggande?

Ja, du. Det finns säkert en massa tillskott som lovar mkt, precis som i "människovärlden". Men det finns inga genvägar bara att se till att din häst har ett fullgott energiintag och sedan är det välplanerat träningsprogram som gäller. Rent fysiologiskt så är det proteinet som används som byggstenar till muskelcellerna. Lycka till med uppbyggnaden av din häst!

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Vad behöver man egentligen ge till sin häst utöver grovfoder såsom hösilage?
Svar
3
· Visningar
240
Senast: skogaliten
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: ako
·
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
453
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp