Muskelbyggande??

J

JennyE

Finns det något sorts fodertillskott som hjälper hästen att bygga muskler?? Förutom den vanliga ridträningen...
 
Sv: Muskelbyggande??

FInns ett jätte bra ..tillskott som heter V:S:L med E vitamin ..smat deras vitaminer Chevinal +...använder ajg och har aldrig varit mer nöjd!!!!
:banana:
 
Sv: Muskelbyggande??

Okej, får väl testa något av dem! Tack för hjälpen! :)
 
Sv: Muskelbyggande??

Fast innan man börjar med vitamintillskott och annat bör man ju se över själva grundfoderstaten!:idea:

För att bygga muskler krävs protein, och med tillräckligt av det i foderstaten behövs sällan några andra tillskott.
 
Sv: Muskelbyggande??

Protein är det som bycker muskler i kroppen. Innan du börjar ge massa E vitamin för det kan vara mer skadligt är att hjälpa i vissa lägen.
Se till att ge tillräckligt med protein och ut o skritta o galoppera mycket.!
 
Sv: Muskelbyggande??

Hej! Jag har ett jättebra tillskott som innehåller protein, amminosyror, b och e vitamin. Det heter Amminoral från Eggersmann och det tycker hästen är supergott plus att rätt träning verkligen ger resultat! Rekomenders varmt!:rofl:
 
Sv: Muskelbyggande??

Du som har erfarenhet av Aminoral, är detta en ren sojaprodukt?
Vad får du för goda effekter av det? Jag har en häst som behöver understödjas i muskeluppbyggnad, hon får en balanserad foderstat, har svårt att sätta hull och därmed också svårt att bygga muskler eftersom man först måste ha en del hull för att det skall bli några muskler... Hon blir också enormt pigg om vi försöker ösa på med mer foder.

Om jag skulle ge henne Aminoral, riskerar jag att få en häst som går på "högvarv" eller skulle du säga att det inte har någon sådan påverkan? Några andra "bieffekter"? Hon går i normal träning, dvs inte hårdtränar eller tävlar, Aminoral verkar vara för högpresterande hästar. Någon mer som vet nåt?
 
Sv: Muskelbyggande??

En bra foderstat ska räcka! Se till att ha bra med protein så hästen har något att bygga musklerna av.
 
Sv: Muskelbyggande??

lusern är jättebra om du har en tunn häst,
för det får upp hullet och hjälper till att bygga muskler!
det finns som pellets (du kan både ge torrt och blöta), och hackad.
min häst äter nu "LUSERN MIX" från krafft.
det är som ett bra komplement till hö/ensilage,
och denna 'mix' innehåller tydligen oxå lite melass och olja.

gav min häst blöta pellets(gröt) först men han slutade äta det.
sen fick han torra pellets, och det fick han i sig med stort besvär.
nu har jag somsagt köpt mixen och han älskar den!:banana:
 
Sv: Muskelbyggande??

Feenie: Jag har använt amminoralen i ca 1 månad nu och ser jättestor skillnad. Min häst är pigg och glad, piggheten beror nog på havren hon får. Tror inte att sojan har någon hetlevrande effekt på hästar, men man måste prova innan man vet säkert. Jag har jobbat henne ganska hårt och kan verkligen se resultaten, så det är en ide att prova om du redan i överigt har en bra foderstat. Amminoralen innehåller: 90% expanderade sojabönor, 7% äppeldrav (för smakens skull) 0.6% DL-metionin, 0.4% magnesiumoxid och 0.1% L-lysin-monohydroklorid. Det har en hög protinhalt och innehåller hela spektrat av vitaminer (speciellt B vitaminerna) och mineraler. Det är ett tillskott som man ger ca 120g av per dag.

Kan tillägga att min häst tränas hårt ca 2-3 dagar i veckan, vilar en dag rids ut ca 2 dagar och resten rids hon "normalt". En stillastående häat ska nog definitivt inte ha amminoral, det finns ju en rusk för proteinöverskott, men e din häst tun så e risken lite mindre. Om du tränar och rider normalt 45-60 min verje dag, med en till två vilodagar så kan du nog använda amminoral.
 
Senast ändrad:
Sv: Muskelbyggande??

Någon som kan tipsa om vart kan man köpa aminoral? Och läsa lite mer om det?
letar efter ettt bra tillskots foder
 
Sv: Muskelbyggande??

några hästar i mitt stall får ngt som heter master muscle (typ)
det kanske skulle va ngt?
 
Sv: Muskelbyggande??

Men med lusernet ska man vara försiktig för det är så "stark" protein i det så då ska man vara varsam. Min häst reagerade väldigt starkt på det och gör det fortfarande, ska komma upp i 1kg och ligger fortfarande på nån näve bara då hon så fort man ökar bli krånglig i magen.
 
Sv: Muskelbyggande??

Förutsatt att din häst har en fullgod foderstat så är allehanda tillskott bortkastade pengar, ge pengarna till mig istället så lovar jag att göra av med dom.
Man kan inte äta sig till muskler... kreatin skulle möjligtvis kunna ha en viss effekt men jag är skeptisk.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 216
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
977
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp