Muskelbristning

M

Mayara

Min häst har en muskelbristning i högra bogen har det visat sig. Fysiolog har kollat honom och säger att jag skall massera området samt stretcha försiktigt. Jag kan rida rakt fram i skritt och med jämna mellanrum prova försiktigt med att böja och rida på volt, om det inte funkar eller om han blir sämre av något jag gjort i ridningen måste jag sluta omedelbart med den övningen. När jag märker att jag kan stretcha honom mer, alltså att han blir mjukare börjar det att bli bättre. Läkningsprocessen kan ta allt från tre till sex månader. :cry:

Någon som har erfarenhet av samma/liknande skada. Hjälper ultraljud/laser eller någon annan behandlingsmetod? Örter? Jag har masserat med arnikagel, några andra bra tips?

Tacksam för svar/ Mayara

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 971
Senast: Jiovedi
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 172
Senast: Fibusen
·
Ridning Hade Equiterapeuten ute häromdagen då jag under en längre tid känt att hästen inte använt bakbenen utan haft dem mesta vikten fram...
Svar
19
· Visningar
3 031
Senast: Tjockisina
·
M
Hästvård Hej! Min häst har sedan en månad varit konvalecent för en muskelskada i bringan/bogen. Båden mina tränare och hovslagare anser att det...
Svar
11
· Visningar
1 732
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka