Muntorrhet

Enya

Trådstartare
Jag har börjat med en ny medicin som ger muntorrhet. Såvida det inte är övergående så tänker jag att det nog finns någon här som kan ge bra tips på hur man gör för att inte känna sig så fasligt torr i käften. Det hjälper inte hur mycket jag dricker jag är ändå torr i munnen och typ törstig. Resultatet är att jag besöker toa rätt ofta ;)

Så vad har ni för tips?

Sv: Muntorrhet

Jag tar havtornsolja. Det är ett kosttillskott som hjälper både mot torra ögon och muntorrhet.
Utav tandläkaren fick jag tips på Xerodrops. De smakar jordgubb/rabarber och skulle enligt henne vara riktigt goda. Samma märke har också en gel med samma smak som heter Xerogel. Även Sendium har en gel som hjälper mot muntorrhet. Säg till om du vill ha länken till där jag köper havtornsoljan. Det är kapslar som är enkla att svälja och jag har kommit fram till att det är det billigaste och effektivaste hjälpmedlet. Utav drops får jag skavsår i gommen och gelen känns det som att det blir för mycket saliv av istället. Med havtornsoljan känns det som vanligt helt enkelt och jag slipper ha något i munnen hela tiden och jag slipper droppa rinnande ögon fyra gånger/dag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
475
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
875
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av... 2
Svar
33
· Visningar
1 956
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 106
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025