Om vi nu ska tala om att hitta saker att använda emot någon så har du här med en hel del här, du påstår jag har knep för att komma åt dig när jag påtalar att det är misskreditering av FHM att antyda att de tappar ansiktet av att ändra rekommendationer som de hela tiden menat att de kan ändra. De har för sjutton sagt gång på gång vid massor av presskonferenser, ibland flera gånger vid samma. Och nej jag anser inte FHM gjort rätt alla gånger, de har gjort många misstag, men angående munskydd håller jag inte med dig om att de pudlar eller skulle ha någon som helst anledning att försöka hålla skenet uppe och låtsas som de inte ändrat sig. De har gjort vad de aviserat att de kan komma att göra, inget konstigt med det.Jag insåg det precis själv, att jag hamnat i en debatt med ett flertal personer som argumenterar mot munskydd - vilket innebär att när jag besvarar er så framstår jag själv som mer för än vad jag egentligen är. Men eftersom det just nu inte är någon här som är överoptimistiskt för, som jag också kan argumentera emot, så är det inte mycket att göra åt saken annat än att gå och lägga mig.
Särskilt i det där sista, känns som att du mest bara försöker hitta saker att använda emot mig. Jag tycker absolut att FHM inte har varit problemfria i sin kommunikation (inte minst det jag skrev nyss i annat inlägg, att de fastnar i den teoretiska världen) men jag är överlag nöjd och tacksam för den öppna väg vi har valt i Sverige. I denna situation går det helt enkelt inte att hitta någon perfekt värld, eller göra alla nöjda, så jag är inte särskilt upprörd över dem faktiskt. Trots min futtiga kritik så sjunger jag dock inte halleljuja heller, då min åsikt är att det kommer att ta många år - om ens någonsin - som man kommer att kunna säga vad som var bra och vad som var mindre bra val. Dessutom är alla länders situationer olika så det som funkat bra i ett land, kanske ändå skulle funkat mindre bra i ett annat land.
Är inte ens heller upprörd över att statsministern behövde hämta sin klocka i en klockbutik
Jag är helt enkelt inte så polariserad som du kanske hoppas på. Man måste inte alltid välja sida.
God natt för mig.
Det jag upplever det som är att du försöker ge sken av att vara neutral och så tar du hela batteriet av argument för munskydd inklusive att misstänkliggöra FHM. Du kanske inte är för munskydd utan neutral, men i så fall är din argumentation märklig. Varför argumentera för om du egentligen är neutral?
Vad statministern besök i en klockbutik har med munskyddsdebatten och FHM att görs begriper jag inte.
Senast ändrad: