Munkpeppar

C

Catthhh

Har gett vår vallack detta under ett par veckor för att dämpa hans betäckningslust o hingstbeteende med god framgång=helt väck.
Frågan är hur länge man ska använda det?
Någon som vet?
tacksam för svar:)

Sv: Munkpeppar

Jag har för mig att man bara ska använda det under en vis tid sen sluta, starka saker?!
Jag hade det på mitt sto under hennes "brunstning", funka inte...

Tack för svaren ska börja trappa ner då o se vad som händer;)

har gett detta till min valack för att dämpa hans hingstbeteende. men det har inte funkat. visst han har slutat att klättra på ryggen men han är lika fördjävlig för det :D. men kul att höra att det fukar på någon annans häst *avis*.

Prova att trappa ned och sluta helt. Återkommer problemet så fortsätter du ge munkpeppar. Munkpeppar är en ört som inte är så stark att den blir farlig för kroppen men det är alltid bra att göra uppehåll på någon vecka emellanåt för att kroppen ska få "vila" från örten.
Rekomenderar dig att läsa i hästägarens örtabok!

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
689
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka