Munkpeppar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare senap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 752
S

senap

Är det någon här som har erfarenhet av att ge munkpeppar till sto? Har ett riktigt STO. Inte så att hon har jobbiga brunster eller så, men visar en istadighet emellanåt när det inte passar damen.
Funderar på att ge munkpeppar, för att "jämna vägen" en aning. Är det någon som provat munkpeppar och vet om det funkar.

Vi ger stona munkpepper när de brunstar så de blir "vidriga" (skvätter, skriker osv.), men vi har oxå ett "STO" så att säga, och den biten blir varken bättre eller sämre av att hon får munkpeppar

Iså fall kanske Hilton Regulate funkar bättre, innehåller visserligen även den munkpeppar men även hormonstbiliserande örter.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 359
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
628
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: skiesabove
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka