Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att ge mitt sto munkpeppar då hon har det besvärligt med brunstcykeln, är det någon annan som provat detta? Resultat?
Tacksam för svar och tips/råd.
//Jennie
Har haft mitt sto på stroppy mare men tyckte inte att det fungerade så bra, dock satte jag in det lite väl sent. Någon som har erfarenhet av båda, vilket är bäst?
Och var kan man köpa munkpeppar, jag har bara hittat återförsäljare som har Stroppy mare?
Även lite intresserad av vad ni betalar för munkpeppar respektive Stroppy mare? Jag fick punga ut med 240 kr för 1 kilo Stroppy mare, Dodson & Horrel (tror jag det hette, kanske bara de som tillverkar det?).
Tacksam för svar!
Jag har testat både munkpeppar och stroppy och jag har fått bäst resultat med stroppy.
Med det är ju väldigt inviduelt
Hur mkt ger man till sitt sto per dag då? Ger ni det tillsammans med betfor eller bara uppblandat i den vanliga blandningen?
Skall testa det till min pingla tror jag.
/Ebine
Jag tror jag gav 30 ml med munkpeppar och 1,5 dl med sproppy. Men det hade två olika konsestenser. Munkpepparn var flyttande och stroppy är typ torkade örter.
Mitt sto äter allt man lägger i krubben så jag lägger det direkt i havren. Munkpepparna la jag i krubben för att vara säker på att hon fick allt och det inte blev kvar i hinken.