Munkpeppar till digivande sto?

Jazzen

Trådstartare
Som rubriken lyder, är det okej att ge munkpeppar till ett sto som fortfarande ger di? Tänkte mest på lillan som diar. Så det inte är farligt för henne?

Letade på nätet men det verkar okej, bara att mjölken kan få underlig smak. Skulle hon sluta dia gör det absolut inget då hon är 10 månader och ändå ska avvänjas efter betet :)

Sv: Munkpeppar till digivande sto?

Det är inte bra att ge till digivande ston, riskerar att stoet slutar producera mjölk!

Men skall du ändå vänja av fölet nu är det kanske inte så farligt.

Sv: Munkpeppar till digivande sto?

Okej, tack för svar!

Det var lite så jag tänkte, att det gör inget om hon slutar dia/det inte produceras någon mjölk så länge det inte är farligt för lillan.

Stoet är nämligen riktigt sur mot min valack och det känns så tråkigt att han ska vara rädd för henne då han har dåliga ben, om vi kan förhindra det. Dvs om munkpepparn har någon effekt på hennes humör.

Liknande trådar

Foder & Strö Kan jag ge gurkmeja till mitt sto som fortfarande ger di? Har sökt runt på nätet men hittar inget som tyder på att det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: Jazzen
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 275
K
Foder & Strö Jodå, jag är påläst och har litteratur och analys klara för mej! Trots det står jag nu rådlös. I tabellen står hur mycket behov det...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Miranza
·
Foder & Strö Jag har en fölunge som nu är 3 månader och jag har lite funderingar över det här med hur man ska lägga upp utfodringen till honom lite...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 146
Senast: cutty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar