L
Leten
Jag brukar säga att mitt sto är brunstigt 25 dagar i månaden. Förvisso har jag inte räknat, men nog känns det som om hon konstant är sugen på att bli betäckt... Förutom att det är i det närmaste omöjligt att rida henne de dagarna (allt tryck från skänklarna upplevs som upphetsande och resulterar i tvärnit och bresade bakben) är det dessutom nästintill livsfarligt att hantera henne i boxen. (Hon manglar upp mig mot boxväggen med rumpan och skvätter ner mig. Att slå henne är meningslöst i det läget, för hon njuter bara...)
Jag blev rekommenderad att ge henne munkpeppar och har gjort det i nästan en månad nu. Problemet är att jag inte upplever någon skillnad. I och för sig har hon sedan några dagar tillbaka fått en unghingst som boxgranne, vilket kan ha förstärkt brunsten ytterligare, men jag är ändå tveksam till om det är meningsfullt att fortsätta att ge munkpeppar.
Vad har ni för erfarenhet? Har det hjälpt er? Hur lång tid tog det i så fall innan ni upptäckte någon effekt?
Jag blev rekommenderad att ge henne munkpeppar och har gjort det i nästan en månad nu. Problemet är att jag inte upplever någon skillnad. I och för sig har hon sedan några dagar tillbaka fått en unghingst som boxgranne, vilket kan ha förstärkt brunsten ytterligare, men jag är ändå tveksam till om det är meningsfullt att fortsätta att ge munkpeppar.
Vad har ni för erfarenhet? Har det hjälpt er? Hur lång tid tog det i så fall innan ni upptäckte någon effekt?