Mumsiga mackor och smaskiga smörgåsar!

LadyCovergirl

Trådstartare
Nu börjar det bli varmt ute och därmed säger min aptit tack och godnatt och på återseende i november :p Därför vill jag gärna ha förslag på fyllningar till mackor, wraps, sandwichs osv.

Sallad, gravad eller kallrökt lax och hovmästarsås, och annat grönt som utfyllnad.

Falafel med allt gott jox man kan komma på

En barndomsklassiker: tonfisk, c-f, kapris, lite majonnäs, sallad, salt/peppar, och massa paprika. Rör ihop rubbet och stoppa i en urgröpt fralla. Min älskade mor tvingade i oss dessa på bilsemester:D

Jag brukar äta den kall, men varm är säkert också gott! Vill man ha det ännu lite ''såsigare'' så kan man ta lite bbq sås på kyckligen :up:

Avocado + smaksatt flingsalt. Bäst på "barkbröd" (alltså supergrovt rågbröd).

Stekt ägg (gulan bara precis stelnat) + salladsblad + majonäs. När man är sugen på något flottigt. Perfekt på en polarkaka.

Gårdagens rester

Klassisk BLT (Bacon Lettuce Tomato) med en god mayo.

Hoummus. Min favoritgegga alla kategorier.

@LadyCovergirl

Antingen från grunden, från ica eller falafelhaket runt hörnet.
Det beror på ambitionsnivå just då. Min egen är inte godast ska tilläggas, den smulas sönder för lätt. Godast är den från killarna runt hörnet, fluffig och supergod. Labneh, hummus och sallad och grönsaker så är jag glad:)
Går ju lätt att ta i en burk om man vill hoppa över brödet.

Annars gör jag ofta ost- och skinkmacka med dijonsenap på, blir lite piggare.

avocado, ost, skinka och tomat. På samma brödbit, gärna lite mörkare.

Mumsigt och man står sig i evigheter.

Pulled pork/beef/turkey + coleslaw i en wrap eller pitabröd :d

Köttbullar och rödbetssallad på ciabatta är konstigt nog vääääldigt gott :D

Egengjord skagenröra eller skink/äppelröra i burk och en baguette på affären = perfekt picknickmat på stranden! :)

Min favorit är danskt rågbröd med leverpastej och skivad avokado. Sjukt gott!! Funkar med annat grovt bröd med mycket fröer också :up:

En klar favorit här är bröd, färskost med pepparrot, ruccola och kallrökt lax! Tror jag brukar ha grovt bröd av någon modell.

Tunnbröd av valfritt slag, gärna av lite segare typ, sedan på med Philadelphia grillad paprika, sallad och stekt ägg. Rulla och ät :)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 380
Hundhälsa Hej alla! Jag är ny medlem här på forumet efter att ha bara hängt här och läst kloka trådar i något år. Tänkte därför skriva om min...
Svar
1
· Visningar
1 279
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Ebrah är typisk ung salukidåre på många sätt och vis. Energisk, full fart ute eller sovandes i soffa inne, nyfiken och otroligt positiv...
2
Svar
26
· Visningar
2 199
Senast: Sleepy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka